۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۲۶۹۷
آیت الله طه محمدی:

نماز بزرگترین نماد رعایت ادب در پیشگاه خداوند است

نماز بزرگترین نماد رعایت ادب در پیشگاه خداوند است
امام جمعه همدان گفت: مسأله نماز فرا تر از این موضوعات است و با برگزاری چند جلسه و دیدار نمی توان انتظارات زیادی از آن داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان صبح امروز در دیدار اعضای ستاد اقامه نماز استان همدان با تاکید بر این که باید نماز را درک کنیم اظهار داشت: همچنان که خدای نا شناخته را نمی توان عبادت کرد و راه پیامبر را بدون شناخت نمی توان ادامه داد نماز را هم بدون شناخت نمی توان اقامه کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه شخصیت نماز برای ما روشن نشده است از این رو وظیفه امروز ما احیا کردن اصل نماز و پرداختن به ارکان آن است و البته باید بگوییم که این کار ساده ای نخواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر بتوان به نماز تجسم عینی بدهیم مطمئنا این عبارت را تاکید می کند که هر کسی از ظن خود یار من شده است.

وی با بیان راه های جذب مردم به نماز خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که مردم به سمت نماز جذب نمی شوند این است که هویت نماز در جامعه انچنان که باید ترویج داده نشده و مجهول مانده است.

آیت الله طه محمدی تاکید کرد: نماز را نباید سطحی بخوانیم چرا که با این نحوه خواندن نه خودمان از نماز لذت می بریم و نه می توان دیگران را به خواندن نماز جذب کرد.

وی با بیان این که امام سجاد در نماز های خود 200 مرتبه عبارت مالک یوم الدین را تکرار می کردند اظهار داشت: در روزی که پیامبران خدا مستاصل به دنبال پیامبر خاتم برای شهادت می گردند خدا می داند که ما بندگان در چه وضعیتی خواهیم بود.

امام جمعه همدان نماز را بزرگترین نماد رعایت ادب در پیشگاه حضرت حق است دانست و گفت: مسأله نماز فراتر از این موضوعات است و با برگزاری چند جلسه و دیدار نمی توان انتظارات زیادی از آن داشت.

وی بیان داشت: از آن جایی که انسان تار و پودش را با فقر بافته اند و مالک یک تار موی خودش هم نیست از این رو برای زندگی سعادت مند همیشه به ارتباط با خداوند نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: همان طور که اگر گوشی تلفن همراه شارژ نداشته باشد شما نمی توانید از آن استفاده کنید اگر با خداوند ارتباط نداشته باشیم نیز زندگی سعادت باری نخواهیم داشت و راه این ارتباط نیز خواندن نماز است./979/پ210/ب1

ارسال نظرات