۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۲۹۶۴

گزارشی از بازگشایی مسجد مدرسه ای کهن در تهران

گزارشی از بازگشایی مسجد مدرسه ای کهن در تهران
آیین افتتاحیه مسجد مدرسه مجد که از مدارس کهن حوزه تهران می باشد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آئین افتتاحیه مدرسه علمیه مجد با حضور حجج اسلام والمسلمین عباس رفعتی سخنگوی مدیریت حوزه های علمیه، محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران، تولیت مدرسه علمیه مجد و معاونین و اساتید حوزه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلیمن رحیمی صادق با اشاره به سابقه علمی مدرسه علمیه مجد، اظهار داشت: امید آن داریم این حوزه با توجه به قدمت و جایگاه علمی که دارد و ان شاء الله با تلاش مدیریت جدید حوزه و معاونین وی، از ظرفیت های علمی این حوزه حداکثر استفاده و بهرمندی را شاهد باشیم.

بر پایه این گزارش، مدرسه علمیه مجد از نیم سال تحصیلی سال جاری اقدام به پذیرش طلبه خواهد کرد و بعد از فراهم کردن مقدمات لازم و به حد نصاب رسیدن متقاضیان در هر پایه تحصیلی، کلاس ها دایر خواهد شد و در سال تحصیلی جدید نیز با حداکثر ظرفیت اشتغال به فعالیت علمی خواهد داشت.

در پایان این مراسم از زحمات مدیر سابق حجت الاسلام میرصانع تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام سیبویه به عنوان مدیر جدید مدرسه مجد معرفی شد.

گفتنی است، مدرسه علمیه مجد از مدارس کهن حوزه تهران است.

شهید علامه شیخ فضل‌اللّه نوری، مردم دیندار را به راه‌اندازی مدارس جدید ترغیب می‌کرد و خود نیز در این راه پیش‌قدم شده بود. در یک نمونه «مسجدمدرسه ای» بزرگ را با ترغیب مجدالدوله که از متدینین معتمد و مورد وثوق مردم و دارای تمکن مالی بود، در محله سنگلج(حسن آباد) ساخت و راه اندازی کرد.

این  مدرسه دارای چهار شبستان بزرگ، ۱۱حجره و کتابخانه و با حیاطی وسیع و زیبا است.

شهید شیخ فضل الله نوری شخصاً در مراسم افتتاح آن شرکت کرد و نماز جماعت به امامتش برگزار گردید و یکی از شاگردان و یارانش ملا محمد آملی(پدر آیت الله محمد تقی آملی) را به عنوان متولی و پیشنماز آن تعیین کرد.

در سال های اخیر درس خارج فقه آیت‌الله هاشمی شاهرودی(ره) با حضور روحانیان و طلاب در مدرسه علمیه مجد تهران برگزار می‌شد./804/د102/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
شیخ فضل الله نوری کم شخصیتی نیست. عجب مدرسه ای به این مهمی
خدا خیرتان دهد که اونو راه انداختین
0
0