۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۹۳۰۹۷
تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی:

قیام ۱۹ دی ثابت کرد، دیانت بر همه چیز حاکمیت دارد

قیام ۱۹ دی ثابت کرد، دیانت بر همه چیز حاکمیت دارد
آیت الله حبیبی گفت: قیام ۱۹ دی روشن کرد در این کشور دیانت بر همه چیز حاکمیت دارد و اگر به این مسأله اساعه ادب شود مردم در اعتراض به آن بسیج می‌شوند‌.

آیت الله محسن حبیبی تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره قیام خونین ۱۹ دی، گفت: قطعاً این انقلاب یک انقلاب الهی است و همه روحانیان بر خود وظیفه می‌دانند از آن دفاع کنند.

وی افزود: اقتضای قیام ۱۹ دی بود که همه روحانیت نسبت به شرایط و وضعیت آن روز، عکس العمل و موضع داشته باشند و همین موضع گیریِ جدی، آنها را به نتیجه رساند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی با اشاره به مهمترین درس‌های قیام ۱۹ دی بیان داشت: این قیام روشن کرد در این کشور دیانت بر همه چیز حاکمیت دارد و هر روزی که بخواهد به این مسأله اساعه ادب شود مردم همگی در اعتراض به آن بسیج می‌شوند‌.

وی درباره پیشگامی روحانیت و مرجعیت در این قیام و تبعیت و دنباله روی مردم از آنها، گفت: روشن است وقتی مردم دیدند حکومت با خواسته‌های آنها بازی کرده در حالی که خواسته مردم چیز دیگری بوده است همه معترض شدند و قیام کردند تا ارزش‌ها و آرمان‌های خود را حفظ کنند.

آیت الله حبیبی در پاسخ به این سوال که برای نسل آینده چه پیامی از ۱۹ دی دارید، اظهار داشت: نسل آینده باید توجه کند و از گذشته عبرت بگیرد که کارهای انحرافی غیر از شکست نتیجه‌ای ندارد و در عین حال متوجه باشند که باید از پاسداری و رشادت به حد اعلی حفاظت کنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به سالروز کشف حجاب از سوی رضاخان، گفت: وقتی انسان تسلیم یک دینی شد و آن را پذیرفت باید دین خود را محترم بشمارد؛ حجاب از قوانین الهی است و کسی که آن را نادیده بگیرد در واقع رسالت پیامبر را نادیده گرفته است.

استاد حوزه علمیه در پایان درباره وظیفه دولت در حوزه حجاب، خاطرنشان کرد: اشاعه و حفظ فریضه امر به معروف و نهی از منکر از وظایف دولت نیز است؛ دولت باید مدافع این امر الهی باشد و عوارض آن را دفع کند همچنین روحانیان موظفند در منابر و مساجد مسائل مربوط به حجاب و آثار آن را تبیین کنند./۹۶۹/ت302/ب1

ارسال نظرات