۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۹۳۱۹۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

حفظ و تقویت انقلاب مهم ترین دغدغه حوزویان است

حفظ و تقویت انقلاب مهم ترین دغدغه حوزویان است
حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزه هیچ گاه از نظام و انقلاب جدا نبوده و نخواهد بود، گفت: حفظ و تقویت انقلاب مهم ترین دغدغه حوزویان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بررسی منابع پایدار مدارس علمیه غرب استان با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ با کمک‌های مردمی و وجوهات شرعی اداره می‌شده است، گفت: حوزه هیچ گاه به دولت‌ها وابسته نبوده است.
 
وی با تأکید براین که حوزه در عین حفظ استقلال خود همواره در حامی و پشتیان نظام و آرمان های انقلاب اسلامی بوده است، افزود: خااستگاه نظام اسلامی حوزه علمیه است و حوزه هیچ گاه نمی تواند نسبت به نظام و آینده انقلاب بی تفاوت باشد.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزه هیچ گاه از نظام و انقلاب جدا نبوده و نخواهد بود، تصریح کرد: حفظ و تقویت انقلاب و آرمان های نظام همواره مهم ترین دغدغه حوزویان بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که همواره حفظ استقلال حوزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مراجع عظام تقلید و علما بوده است، تصریح کرد: حوزه همه توان و تلاش خود را به کار گرفته تا برای اداره این مرکز مهم علمی هیچ گاه وابسته به دولت‌ها نباشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظر مراجع تقلید بهره گیری از سایر ظرفیت‌های موجود به منظور اداره حوزه است، تصریح کرد: باید از توان ظرفیت بالای خیرین و مؤمنان در اداره بهتر مدارس علمیه بهره گیریم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول تاریخ نیز مدارس علمیه در شهر‌ها با کمک‌های مردمی و بهره گیری از ظرفیت موقوفات اداره می‌شد، خاطرنشان کرد: علمای دوراندیش برای اداره بهتر مدارس علمیه، اموال و دارایی‌های خود را برای مدیریت مناسب‌تر مدارس علمیه وقف کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه به دلیل بی توجهی به این ظرفیت بالا، بسیاری از موقوفات در گذر زمان نابود و به فراموشی سپرده شد، بیان داشت: در حال حاضر بسیاری اماکن مهم در استان که مورد استفاده سایر نهاد‌ها است وقف حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت ساماندهی منابع پایدار مدارس علمیه از سوی مسؤولان و مدیران مدارس به منظور اداره بهتر حوزه در شرایط موجود تأکید کرد و گفت: در شرایط نامناسب اقتصادی امروز کشور همه توان و ظرفیت موجود در شهرستان‌ها به منظور اداره بهتر مدارس علمیه به کار گرفته شوند./950/د103/ب1
ایمانی
ارسال نظرات