۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۹۳۲۳۰
حجت الاسلام والمسلمین وفسی:

بدون حجاب حفظ عفاف برای اهل ایمان ممکن نیست

بدون حجاب حفظ عفاف برای اهل ایمان ممکن نیست
استاد حوزه علمیه گفت: برای حفظ این کرامت های اخلاقی توجه به ظواهر هم لازم است و بدون حجاب حفظ عفاف برای اهل ایمان ممکن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حامد وفسی استاد درس خارج حوزه علمیه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین آثار و فوائد حجاب خاطرنشان کرد: درباره فوائد حجاب نکات بسیاری را می توان بیان کرد، خصوصا با مقایسه کشورهایی که زنان از نظر حجاب و فحشاء به آزادی یا به عبارت صحیح تر رهایی رسیده اند، به غیر از آن زنان زیبا و جوانی که مورد استفاده جنسی مردان واقع می شوند چه به لحاظ بهره های بصری یا موارد دیگر عموم زنان با بی اعتنایی واقع می گردند؛ مردان برای به دست آوردن زنان هیچ مسؤولیتی را قبول نمی کنند و نظام خانواده که اساس و بنیاد تربیت و صلاح جامعه است سست شده و آرام آرام نسل بشر رو به کاهش رفته است.

وی تاکید کرد: در اینگونه جوامع معنویت و لذت های غیر مادی کم ارزش و مکارم اخلاقی بی رنگ است در نتیجه امنیت روانی و آرامش های روحی، لذت مناجات و ... بی معناست با ادامه ی این روش نسل بشری از داشتن مادران عفیف و پدران غیور محروم خواهد شد.

تدین جامعه اسلامی عنصر اصلی غرب و سرخوردگی آنان در استعمار است

استاد حوزه علمیه در تبیین مواضع استعمار یکی از موانع بزرگ غلبه بر کشورهای اسلامی را تدین آنان خاطرنشان کرد و گفت: استعمار برای غلبه بر کشورهای اسلامی یکی از موانع بزرگ را در دین داری مردم یافت و برای از بین بردن آن اقدامات انجام داد که یکی از آنها به فحشا کشیدن مردم بود و با بودن حجاب زنان و احترام و حرمت زن مسلمانان، این امر ممکن نبود.

حجت الاسلام والمسلمین وفسی در ادامه افزود: افراد دانشمند در پشت صحنه سلطنت پهلوی به این خانواده پست، خط و گرا می دادند و آنها را برای پیشرفت های ظاهری و غربی شدن هر چه بیشتر تشویق می کردند که بهائیان، فراماسونرها و شیفتگان فرهنگ غرب از عوامل شناخته شده ی این امور هستند.

وضعیت حجاب در تهران اسف بار است

وی در پاسخ به اهمیت حجاب از منظر اسلام علی الخصوص حکومت اسلامی صیانت از امنیت اخلاقی و جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی را از وظایف هر حکومتی قلمداد کرد و گفت: حکومت اسلامی که به غیر از وظایف همه حکومتها، وظیفه ی رشد و تعالی مردم را هم به عهده دارئد و باید در این زمینه بسیار جدی باشد که متاسفانه اکثریت مسؤولان یا اراده ای ندارند و یا در عمل از آنها اقدامی ولو در حد شعار دیده نشده است و در جامعه امروز خصوصا تهران با وضعیت اسف انگیزی که شایسته ی جامعه اسلامی نیست مواجه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین وفسی در تبیین آسیب های حکومت منحوس پهلوی به اصل اسلام افزود: ضررهای فرهنگی از ناحیه حکومت پهلوی بسیار است اما پس از چهل سال باید به بررسی ضررهای دولت ها و مسؤولان فرهنگی جامعه در جمهوری اسلامی به اسلام پرداخت.

بدون حجاب حفظ عفاف برای اهل ایمان ممکن نیست

وی تاکید کرد: تمام امور دینی از جمله عفاف برای مردان و زنان ضروری است و برای حفظ این کرامت های اخلاقی توجه به ظواهر هم لازم است و بدون حجاب حفظ عفاف برای اهل ایمان ممکن نیست.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: اگر به مشکلات اخلاقی، جرائم و قانون شکنی ها توجه کنیم متوجه می شویم که صدا و سیما، آموزش و پرورش و خانواده نقش بسیار مهمی در کاهش و درمان این آسیب ها دارند و ما نمی توانیم فقط به نیروی نظامی و قوه قضائیه بسنده کنیم.

وی در ادامه افزود: مسئله حجاب از امور ظاهری و مسئله عفاف از امور حقیقی است که همه برای ترویج و حفظ آن باید تلاش کنند، اگر خانواده ای سالم و قوی باشد یعنی پدر و مادر آگاه و متخلق به اخلاق و آداب اسلامی باشد خیلی از تربیت های توسط نهادها موثر خواهد بود و حجاب شعار عملی برای حفظ حریم اخلاق و کرامت های بشری و الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین وفسی در پایان به تشریح وظیفه روحانیت و اصلاح فرهنگ حجاب پرداخت و گفت: روحانیت به عنوان مسؤول ذیربط اموردینی نقش اول را در آگاهی و مطالبه نسبت به مسؤولان و رسانه ها دارد و باید در صف اول امر به معروف و نهی از منکر تمام نهادها و اهل ایمان و تقوا را تهذیب کند./811/ت302/ب1

ارسال نظرات