۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۹۳۲۸۶

سفر زیارتی طلاب مدرسه علمیه امام صادق اندیمشک به مشهد

سفر زیارتی طلاب مدرسه علمیه امام صادق اندیمشک به مشهد
معاون تهذیب حوزه امام جعفرصادق(ع) اندیمشک از سفر زیارتی طلاب این مدرسه به مشهد مقدس خبر داد.
حجت الاسلام حمیدضا خادمی، معاون تهذیب حوزه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر علمی، معنوی و زیارتی طلاب و اساتید حوزه به مشهد مقدس عنوان داشت: در این سفر که از ۱۲ تا ۱۸ دی ماه ادامه داشت، زیارت امام رئوف به صورت دسته جمعی صورت گرفت.

معاون تهذیب حوزه امام صادق (ع) اندیمشک، برگزاری نماز‌های یومیه به جماعت و تشکیل حلقات معرفتی، اخلاقی و تربیتی از سوی مدیریت، کادر و اساتید با بیان آداب زیارت را از برنامه‌های صورت گرفته در طول حضور در مشهدمقدس برشمرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در طول زیارت «شب شعر در رثاء امام رضا (ع) و بیان معارف نهج البلاغه» از سوی طلاب برگزار شد، ادامه داد: بهره مندی از محضر علما و دیدار با آیت الله سیبویه به همراه سخنرانی و اقامه نماز ظهر و عصر در دفتر معظم له و دیدار با حجت الاسلام فرازی، معاون آستان رضوی در امور طلاب و روحانیون از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در طول زیارت بود.

حجت الاسلام خادمی به دیدار صمیمانه طلاب و اساتید با آیت الله سید صادق موسوی، مؤلف کتاب «تمام نهج البلاغه» اشاره کرد و گفت: در این دیدار مطالبی علمی و اخلاقی از نهج البلاغه بیان و کتاب از سوی آیت الله موسوی به مدیریت حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) اهدا شد.

وی پیرامون کتاب تمام نهج البلاغه بیان داشت: کتاب به زبان عربی و حاوی سخنان امام علی (ع) به تحقیق آیت الله سید صادق موسوی است، این کتاب از نهج البلاغه کامل‌تر و چنانکه نویسنده بیان داشت، پس از ۲۰ سال پژوهش نوشته شده و دارای اسناد و مصادر احادیث و سخنان حضرت علی (ع) است.

معاون تهذیب حوزه امام جعفرصادق (ع) اندیمشک با بیان اینکه ذکر همه ادعیه و مناجات‌های امام علی (ع) به همراه سند‌های بسیار از ویژگی‌های کتاب تمام نهج البلاغه است، خاطرنشان کرد: برخی از عالمان دینی و اندیشمندان از جمله آیت الله حسن زاده آملی،  سید حسن الامینی و جرج جرداق، کتاب را ستودند که تمجید‌ها در ابتدای کتاب آمده است.

این مقام مسؤول افزود: آیت الله موسوی برای دستیابی به سخنان امام علی (ع) و همچنین مصادر و سند‌های آن به کتابخانه‌های نقاط مختلفی از جهان مانند مصر، یمن، مراکش، دمشق، رم، پاریس، لندن، اتریش و کانادا سفر کرده است.

حجت الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار طلاب و اساتید با حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، امام جمعه موقت تهران اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی برای موفقیت طلاب در زمینه‌های اخلاقی و علمی طلاب به یکی از سفارشات آیت الله بهجت «ره» اشاره و وی را الگویی مناسب در حیطه اخلاق و علم معرفی کرد.

وی برگزاری مراسم وداع در حرم مطهر با حضور دسته جمعی طلاب به همراه مناجات و روضه را پایان بخش برنامه‌های سفر معنوی مشهدالرضا برشمرد و گفت: در این سفر طلاب، اساتید، کادر مدرسه و طلاب متأهل به همراه خانواده هایشان حضور پیدا کردند./۹۴۵۶/ت303/ب1
ارسال نظرات