۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۹۳۳۳۴
با محوریت شهدای لشکر فاطمیون؛

نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت در قم برگزار می‌ شود

نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت در قم برگزار می‌ شود
حجت الاسلام ولدان از برگزاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت در قم با محوریت شهدای لشکر فاطمیون خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر ولدان رییس شورای سیاستگذاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت در نشست خبری که به همین مناسبت در سالن جلسات آرامستان بهشت معصومه(س) برگزار شد، گفت: این کنگره با محوریت شهدای لشکر فاطمیون برگزار خواهد شد.

وی افزود: اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا به عنوان یک اصل اساسی و یک رکن رکین در منظومه اعتقادی انسانی و اسلامی ما مطرح است، چراکه هویت و حیثیت خودمان به این مسأله بستگی دارد و رمز تدوام آرمان انقلاب اسلامی نیز با زنده نگاه داشتن یاد شهدا گره خورده است.

حجت الاسلام ولدان با اشاره به این که این مسأله ضامن نسل حال و آینده در برابر هجمه های فرهنگی است، گفت: از این رهبر معظم انقلاب فرمودند: شهدا امام زادگان عشقند و امروز زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست.

وی عنوان کرد: از به لحاظ وظیفه انسانی خودمان فکر کنیم عده ای کار پرقابل خود را برای دفاع از میهن و ناموس و تمامیت ارضی ما تقدیم کرده اند پس ما باید به اصل اساسی به این مسأله نگاه کنیم.

رییس شورای سیاستگذاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت ابراز داشت: بحث دیگر شهدای جبهه مقاومت است که تاریخچه آن به 1975 میلادی برمی گردد، جایی که امام موسی صدر به همراه شهید چمران حزبی را به راه انداختند و این مسیر تا به امروز در میان ملت های مسلمان ادامه پیدا کرده است.

وی با تأکید بر این که مطابق قرآن ویژگی پیامبر و پیروان ایشان رحمت نسبت به دوستان و برخورد شدید نسبت به کفار است، گفت: به اقتضای این آیه شریفه می‌ توانیم جایگاه جبهه مقاومت و شهدای آن را درک کنیم.

حجت الاسلام ولدان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در ارتباط با شهدای مدافع حرم به امتیازاتی اشاره کردند که از این میان می‌ توان به امتیاز دفاع از حریم اهل بیت(ع)، دفاع از ملت و دین و انقلاب و شهادت در غربت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مسأله مهم نقشه دشمن است، چراکه آنها به دنبال به آشوب کشیدن کشورهای منطقه هستند و به همین دلیل گروه های تکفیری را به راه انداختند و تلاش کردند که با پول مسلمانان خود مسلمانان را به خاک و خون بکشند.

رییس شورای سیاستگذاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با اشاره به این که این کنگره با همین مبنای فکری و اصول راهبردی به همت اهالی رسانه استان کلید خورده است، گفت: این مدال افتخاری است که نصیب نسل رسانه ای انقلاب در این مقطع خاص زمانی شده است.

وی افزود: دبیرخانه دائمی برای گرامی داشت شهدای جبهه مقاومت تشکیل شده و ادامه پیدا خواهد کرد؛ باید بدانیم که شهدای سرافراز لشکر فاطمیون به عنوان اولین کنگره خود قرار می‌ دهیم و این برنامه از همین امروز کلید خواهد خورد.

حجت الاسلام ولدان بیان داشت: اعضای شورای سیاست گذاری جبهه مقاومت سپاه پاسداران علی بن ابی طالب(ع)، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بسیج فاطمیون، شورای اسلامی شهر قم، سازمان فرهنگی و هنری و سازمان آرامستان های شهرداری قم، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بنیاد خاتم الاوصیاء و بسیج رسانه استان قم هستند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات