۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۹۳۳۳۸
دبیر کنگره شهدای جبهه مقاومت:

400 شهید مدافع حرم در قم مدفون هستند

400 شهید مدافع حرم در قم مدفون هستند
مالکی نژاد با اشاره به قم به عنوان سومین استان در اعزام به جبهه های مقاومت سوریه و عراق گفت: در استان قم 400 شهید مدافع حرم مدفون هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن مالکی نژاد عضو شورای شهر قم و دبیر کنگره شهدای جبهه مقاومت در نشست خبری که به همین مناسبت در سالن مراسمات بهشت معصومه(س) قم برگزار شد، با اشاره به نقش شهدا در امنیت پایدار کشور اظهار داشت: امنیت ما در گروه فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی ما است و شهدا این راه را با سرافرازی تمام طی کردند و چراغ راهی برای ما شدند.

وی عنوان کرد: امروز یکی از وظایف ما که از قافله شهادت و شهدا جامانده ایم این است که فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری را در جامعه امروز ترویج کنیم و بتوانیم در این امر با مدد از خود شهدای عزیز این راه را به خوبی دنبال کنیم.

دبیر شورای سیاستگذاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت ابراز داشت: بیش از 400 شهید مدافع حرم در استان قم مدفون هستند که از این تعداد 392 در گلزار شهدای بهشت معصومه(س) دفن شده اند و از این تعداد 230 شهید از لشکر فاطمیون و بقیه از لشکر زینبیون و از چهار کشور هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد شهیدی که در این مکان مدفون هستند دو شهید ایرانی نیز با وصیت خودشان در بین شهدای لشکر فاطمیون دفن شده اند.

مالکی نژاد با تأکید بر این که تعدادی از شهدای مدافع حرم نیز مفقود الاثر هستند، گفت: قم اولین استانی است که در زمینه تجمیع قبور شهدای مدافع حرم پیش قدم شده است و استان قم در بین استان های کشور در اعزام رزمندگان دفاع از حرم سومین استان کشور لقب گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حدود 40 نفر از بخش ها و روستاهای قم به جبهه های مقاومت در سوریه اعزام شده اند؛ از این رو با توجه به پیش قدم بودن قم حدود 23 برنامه با همکاری دستگاه های اجرایی استان قم در قالب کنگره شهدای جبهه مقاومت با محوریت شهدای لشکر فاطمیون برگزار می‌ شود.

وی تصریح کرد: کمیته هایی که در این دبیرخانه تشکیل شده است شامل کمیته محتوایی، رسانه، اطلاع رسانی و تبلیغات، پشتیبانی و مالی، خانواده، بانوان، اقشار، دانشجویی، طلاب، مساجد و مهاجران مجاهد می‌ شود.

دبیر شورای سیاستگذاری نخستین کنگره شهدای جبهه مقاومت با اشاره به این که گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) اقدام به راه اندازی سایتی با عنوان «عزم زیارت» کرده است، گفت: این سایت در راستای تکریم خانواده شهدای مدافع حرم به دو زبان انگلیسی و فارسی راه اندازی شده است.

وی افزود: اساسی تمامی شهدا و مشخصات کامل آنها در این سایت ثبت شده به علاوه این که امکان زیارت مجازی شهدا نیز با این سایت فراهم شده است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات