۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۹۳۳۵۱
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

هدایت مردم از مهمترین وظایف علما است

هدایت مردم از مهمترین وظایف علما است
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: حجت الاسلام مظاهری فقط یک دعاخوان نبود بلکه از این طریق از مردم را با دین و احکام اعتقادی و توحیدی آشنا می ساخت.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در مراسم اولین سالگرد ارتحال حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری در خیمه گلستان شهدا اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایف علما و روحانیون براساس روایات و احادیث هدایتگری مردم است.

وی با بیان اینکه علما برای مردم نقش هادی را برای رسیدن به مقصد صحیح ایفا می کنند، گفت: رسول مکرم اسلام در روایتی قریب به این مضمون می فرماید علما در روی زمین برای مردم همچون ستارگان آسمان هستند که موجب تشخیص راه صحیح برای آنها می شوند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مراسم های دعاخوانی مرحوم حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری در شب ها و روزهای جمعه و همچنین سحرگاه های ماه رمضان تصریح کرد: آن عالم جلیل القدر فقط یک دعاخوان نبود بلکه از این طریق جمع های کثیری از مردم را با دین و احکام اعتقادی و توحیدی آشنا می ساخت.

وی افزود: مرحوم حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری در حقیقت یک خدمتگذار به دین و مردم بود، خدمات متعدد آن مرحوم در عرصه های کمک به مردم نیازمند، تاسیس مراکز قرآنی و دانشگاهی و راه اندازی خیریه های کمک به بیماران تاکید براین ادعا است.

آموزش اعتقادات در حین دعای ابوحمزه از ابتکارات آن عالم فقید بود

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان ابراز کرد: مرحوم حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری یک عالم دینی ارزشمند و احیاگر امر اهل بیت(علیهم السلام) بود، آن مرحوم هدایتگر مردم به دین و خدمت بود.

وی عنوان کرد: ابوحمزه ثمالی واقعا دعای با عظمتی است و مرحوم حجت الاسلام شیخ مهدی مظاهری با معنا کردن مفاهیم دعا احکام اعتقادی و توحیدی را در حین دعا خواندن به مردم آموزش می داد.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان اشاره ای به ولادت حضرت زینب(سلام الله علیها) کرد و گفت حضرت زینب(سلام الله علیها) از جمله افرادی است که دارای چندین مربی واستاد معصوم(علیهم السلام) بود و لذا بانویی است که دشمنان درباره او مطالبی گفتند که شگفتی است .

وی اظهار داشت: کسانی که می خواهند مسیر حضرت زینب(سلام الله علیها) را طی کنند بدانند که یحیی مازنی می گوید بخدا با آنکه ما همسایه امیرالمومنین(علیه السلام) بودیم صدا و چهره حضرت زینب(سلام الله علیها) را در این سال ها ندیدم و می دانستم وقتی برای زیارت پیامبر می رفت شبانه در معیت برادران می رفتند./1304/د103/ب1

ارسال نظرات