۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۳۴۰۷
مؤسس حوزه علمیه ورامین:

خیرین دست از اقدامات ارزشمند خود برندارند

خیرین دست از اقدامات ارزشمند خود برندارند
امام جمعه ورامین با بیان اینکه هرکسی قدم خیری بردارد، اجرش نزد خدا محفوظ است، گفت: اقدامات خیرخواهانه ارزشمند است و باید این خط فکری ادامه دار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین امشب و همزمان با ولادت حضرت زینب کبری (س) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح فاز ۳ درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر (عج) این شهرستان با بیان اینکه هر کسی قدم خیری برای مردم بردارد، اجر و پاداش او نزد خدا محفوظ خواهد ماند و به عنوان باقیات و صالحات برایش ذخیره می‌شود، گفت: اقدامات خیرخواهانه بسیار ارزشمند است و البته اقدام برای کار خیر توفیق می‌خواهد که نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ورامین به عنوان مبدأ انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها و برهه‌های حساس تاریخی پیشتاز بوده است، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های عام المنفعه در این منطقه از سوی خیرین احداث شده که لازم است تا این اقدامات و خط فکری ادامه دار باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اذعان به اینکه هر عملی که برای رضای خدا و در راه او انجام گیرد، عبادت محسوب می‌شود، بیان داشت: خیرین با علم به این موضوع قدم در راهی الهی نهاده اند.

استاد اخلاق با ابراز اینکه خیرین در مکتب اسلام ناب محمدی رشد یافته‌اند، به امکانات ضعیف منطقه جنوب شرق تهران در موضوع بهداشت اشاره کرد و افزود: ارزش یک کار کوچک از طرف خیرین بالاتر است از امور بزرگی که توسط دولت‌ها انجام می شود.

مؤسس حوزه علمیه امام صادق (ع) ورامین با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون در همه عرصه‌های زندگی ادامه داد: هرچند که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ما در حوزه سلامت بسیار پیشرفت کرده ایم، اما کماکان این مقدار در شأن مردم انقلابی ما نیست و ما در حوزه سلامت و بهداشت نیاز‌های دیگری هم داریم.

آیت الله محمودی با اشاره به تعرفه‌های خاص این درمانگاه برای خانواده معظم شهدا، جانبازان و افراد بی بضاعت، ابراز کرد: شهدا و ایثارگران با از خودگذشتگی امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند که اگر ایثارگری آنان نبود الان سرنوشت ماهم مشخص نبود، لذا لازم است تا عملکرد مسؤولان مطابق شأن خانواده ایثارگران باشد.

مؤسس درمانگاه خیریه ولی عصر (عج) در پایان با تأکید بر رعایت شئونات اسلامی و مسائل شرعی در مباحث پزشکی، افزود: باعث خوشحالی است که در این ایام خجسته شاهد خدمتی بزرگ به این مردم مؤمن و انقلابی هستیم و گامی در راستای سلامت مردم برداشته می‌شود که این قطعاً منشأ خیر و برکت برای مردم دشت ورامین است.

گفتنی است این درمانگاه در سال ۱۳۷۴ با نظر آیت‌الله سید مرتضی محمودی در کنار مسجد صاحب الزمان (عج) و ابتدا در یک زیرزمین کوچک با یک اتاق و یک پزشک عمومی شروع به کار کرد و تا امروز کار درمانی را در بنایی بالغ بر ۱۸۰۰ متر مربع زیربنا و در قالب ۴ طبقه انجام داده و در روزهای جمعه تزریقات و در برخی از مناسبت‌های خاص مانند عید غدیر کلیه خدمات خود را به طور رایگان ارائه می‌دهد.

فاز جدید این مرکز با توجه به نیاز مردم شهید پرور شهرستان و درخواست مکرر بیماران با تجهیزات بسیار مدرن با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد و طرف قرارداد با تمام بیمه‌های درمانی و تکمیلی و پذیرش با ۱۰ در صد تخفیف نسبت به تعرفه‌های آزاد برای اقشار بی بضاعت می‌باشد.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه تعداد مراجعین به این مرکز در طول یک ماه بالغ بر ۳۳ هزار نفر می‌باشد، اما پرسنل این درمانگاه دست از کار خیر بر نداشته و درماه گذشته در یک اردوی جهادی به روستای باغخواص ورامین رفته و برای بیش از ۷۰ نفر کار نمونه گیری و آزمایش را رایگان انجام دادند. /۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات