۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۹۳۴۱۸
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

روحانیت با هدایت گری و روشنگری عمل به وظیفه کرده است

روحانیت با هدایت گری و روشنگری عمل به وظیفه کرده است
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: روحانیت همواره با هدایت گری، خیرخواهی و روشنگری در جهت عمل به وظیفه خود گام برداشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری شنبه شب در نشست روحانیت ساری در مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به تاریخ روشن روحانیت در دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی گفت: روحانیت در طول تاریخ حافظ دین و ارزش‌های معنوی در جامعه اسلامی بوده است.

وی با بیان این که مجاهدت و از خودگذشتگی‌های روحانیت مهم‌ترین عامل رشد دین در جامعه اسلامی بوده است، افزود: جریان نفاق و معاند در ادوار مختلف برای تحریف و تضعیف دین تلاش‌های بسیاری کردند، اما همواره در برابر نفوذ و قدرت روحانیت در جامعه شکست خوردند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که روحانیت همواره در برابر بدعت‌ها ایستاد و از دین صیانت کرد، بیان داشت: حفظ و گسترش دین در جامعه اسلامی مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیت شیعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی به پرچم داری مرجعیت دینی و برخاسته از متن حوزه‌های علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: حضور پررنگ روحانیت در پیشبرد اهداف نهضت از جمله مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب به شمار می‌رود.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که روحانیت در جریان نهضت انقلاب سختی‌ها و مشکلات بسیاری را در جهت پیشبرد اهداف نهضت تحمل کرد، بیان داشت: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی بدون هیچ گونه توقعی و تنها با هدف عمل دین و ارزش‌های معنوی در جامعه تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که جبهه نفاق داخلی و خارجی در چهار دهه اخیر تلاش‌های بسیاری برای کنار زدن روحانیت از متن جامعه اسلامی انجام دادند، افزود: روحانیت به عنوان سد نفوذ ناپذیر سلطه گران همواره در برابر توطئه گران ایستاد و به رسالت واقعی خود عمل کرد.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که روحانیت در کنار عمل به رسالت واقعی خود که همان تبلیغ دین بود در عرصه‌های مختلف عمل به وظیفه کرد و مانع از تحقق توطئه دشمنان علیه انقلاب شد، بیان داشت: روحانیت همواره با آگاهی و هوشیاری کامل از اسلام و انقلاب دفاع و حراست کرد که همین امر موجب خنثی شدن توطئه دشمنان شد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید براین که روحانیت همواره با شناخت صحیح از نیاز‌های جامعه در جهت تأمین و پاسخگویی به این نیاز‌ها حرکت کرده است، گفت: روحانیت همواره با هدایت گری، خیرخواهی و روشنگری در جهت عمل به وظیفه خود گام برداشته است./950/پ310/ب1
ارسال نظرات