۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۵۹۳۵۰۹
با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب؛

مراسم معارفه رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد

مراسم معارفه رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد
مراسم معارفه رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم معارفه حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران، آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی تولیت مدرسه علمیه آیت الله جلالی خمینی، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و جمعی از ائمه جماعات کشور برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س)، گفت: در هفت سال و چند ماهی که به ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد مامور بودیم به اتفاق سایر دوستان سعی بر آن داشتیم تا از روز نخست طبق برنامه و نقشه‌های از پیش تعیین شده عمل کنیم.

وی افزود: آبادانی جامعه در گروی آبادانی مساجد و آبادیِ مساجد در گرو آبادی امام آن است، در این صورت است که می‌توان به احیای ارزش‌ها در جامعه هر روز پیش از قبل امیدوار بود.

رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه بیان داشت: تمرکز و سرمایه‌گذاری ما در این چند سال بیشتر بر ائمه جماعات مساجد و کارگزاران مسجد بود و ادبیات ما همواره ادبیات خدمت بوده است.

در بخش میانی مراسم پس از پخش کلیپی با موضوع دستاورد های مرکز رسیدگی به امور مساجد، از مکتوبات و اسناد این سازمان رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از مراسم معارفه رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت سبط نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: یکی از سیاسیت‌هایی که چند سالی است مقام معظم رهبری دنبال می‌کند سپردن کارها به جوانان و جوان‌گرایی است.

وی با اشاره به موفقیت ائمه جماعات مساجد، ابراز داشت: راز و رمز موفقیت یک روحانی در مسجد این است که تجمل گرا نبوده، با مردم رابطه داشته و مهربان باشد؛ چندی پیش یک کشیش کانادایی اقرار کرد اگر بخواهیم اسلام را از مردم ایران بگیریم اول باید محرم را از آنها بگیریم‌.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان با اشاره به درایت و حکمت بی نظیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر ما بیدار است و قبل از هر حادثه‌ای آن را پیش بینی می‌کند؛ ترس از هیچ چیزی به غیر از ترس از خدا به ایشان راه ندارد و به تمام آداب شرع مانند یک مقلد، عامل و پایبند است.

در بخش پایانی این مراسم پس از اجرای برنامه معارفه حجت الاسلام نوری زاده و قرائت حکم ریاست، رییس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن عرض تبریک و شادباش به مناسبت میلاد با سعادت بانوی مکرمه عالم اسلام حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب(س)، خلاصه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی افزود: این بانوی بزرگوار شخصیتی بود که تمام خون‌های کربلا را تبدیل به پیامی بزرگ برای جهانیان کرد؛ بزرگترین سرمایه روز عاشورا خون ولی خدا و یاران او بود.

حجت الاسلام نوری زاده بیان داشت: قطره قطره خون شهدا در کار فرهنگی موثر است؛ از خون شهدا نباید غافل شویم، حضرت زینب(س) با قطرات خون شهدای کربلا بود که آن حرکت عظیم فرهنگی را بعد از واقعه عاشورا پدید آورد.

وی در ادامه بیان داشت: اگر می‌خواهیم آموزش‌های صحیح و اسلام ناب را به مردم ارائه دهیم و اسلام انقلابی را تجلی ببخشیم،

مهمترین کارها باید در حوزه فرهنگی صورت بگیرد؛ با برنامه های جدیدی که در نظر گرفته‌ایم ان شاءالله بتوانیم مسجد را محل رفت و آمد جوانان قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که بخشی از خدمتم در خانه خداوند متعال قرار گرفته است تا به عنوان خادم خانه خدا باشم.

لازم به ذکر است متن حکم حجت الاسلام نوری زاده به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده(دام عزه)

نظام مقدس جمهوری اسلامی که به عنوان مولود مسجد، چهار دهه رشد و بالندگی را با عزت و اقتدار پشت سر گذاشته است، در ادامه‌ی مسیر نورانی و تمدن‌سازی که تا سپردن امانت به دست مبارک صاحب‌الامر(عجل الله تعالی فرج الشریف) در پیش دارد، با عمران و آبادانی معنوی و مادی خانه‌های خدا، تا دستیابی به آرمان مسجد طراز اسلامی، می‌تواند ادای دِین نماید.

مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران که با حکم ولایی و همت حضرات آیات مهدوی کنی و انواری(رضوان‌الله‌تعالی‌علیهما) تأسیس شد، اکنون با کوله‌باری ارزشمند از سوابق و تجربیات و مجهز به دانش مدیریت مسجد، آماده و مهیا شده است تا ضمن حفظ هویت مردمی خانه‌های خدا، درجهت تحقق مأموریت‌های تخصصی، گام‌های تکمیلی بردارد.

لذا با موافقت و عنایت رهبر فرزانه انقلاب(مدظله‌العالی) و نظر به تدبیر عالیه‌ی معظم‌له در خصوص هدایت و حمایت مساجد با محوریت نمایندگان معزز ولی‌ فقیه در مراکز استانها و اشراف ائمه محترم جمعه در سراسر کشور، با اعتماد به فضل الهی، جنابعالی را که از روحیه‌ی جهادی و انقلابی برخوردارید و تجربه‌ی سالها مدیریت موفق در عرصه‌ی فرهنگی و شناخت عمیق از اقتضائات استان تهران را در کارنامه‌ی خود دارید، به مدت پنج سال، به‌عنوان: "رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران" منصوب می‌نمایم.

مقتضی است ضمن بهره‌مندی از برکات خرد جمعی در قالب " شورای راهبردی" ، متشکل از پیشکسوتان، کارشناسان و ائمه جمعه و جماعات منتخب، علاوه بر پیگیری موارد مندرج در پیوست حکم، محورهای زیر را در کانون اهتمام قرار دهید:

۱)استمرار اجرای برنامه پنج ساله راهبردی سوم تا سال ۱۴۰۰

۲)‌ اتخاذ تدابیر مقتضی جهت بهره‌برداری از گنجینه‌ی اسناد پشتیبان و زیرساخت‌های برنامه‌ای و محتوایی تولید شده، همزمان با بهسازی و بروزرسانی در مبانی و ابتکار عمل در میدان

۳) تقویت انسجام و هم‌افزایی با سایر نهادها و دستگاههای مرتبط با مساجد، در قالب "ستاد ساماندهی مساجد استان" و مطابق با آیین‌نامه مصوب

۴) بهره برداری حداکثری از ظرفیت و جایگاه ائمه محترم جمعه شهرستانهای استان در پشتیبانی از مساجد

۵) به‌ اشتراک‌گذاری سرمایه‌ی علمی و تجربی در اختیار، با مراکز رسیدگی به امور مساجد سایر استانها

بدیهی است در انجام این مأموریت خطیر، از همراهی و حمایت کامل ائمه محترم جماعات و کارگزاران مساجد، که طی سالهای گذشته اینجانب را به‌عنوان خادمشان، از محبت وافر خود سیراب نمودند و همچنین از همکاری مسئولین مکرم استان برخوردار خواهید بود.

عزت، سلامتی و توفیق روزافزونتان را از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

محمدجواد حاج علی اکبری

/969/پ202/ب1

ارسال نظرات