۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۹۳۵۳۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مساجد باید قابل دسترسی برای عموم باشد

مساجد باید قابل دسترسی برای عموم باشد
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه محور کار مساجد باید فعالیت فرهنگی باشد، گفت: مساجد باید در بهترین نقاط شهر و قابل دسترسی برای عموم مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، هفتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان برگزار شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در جلسه این شورا یکی از ضروریات شورای فرهنگ عمومی را توجه جدی به مساجد دانست و گفت: مساجد باید در بهترین نقاط شهر و قابل دسترسی برای عموم مردم باشد و لازم است مساجد ما از ابعاد و جهات مختلف در تراز جمهوری اسلامی و تراز شیعه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه باید محور کار فرهنگی در مساجد باشد، خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان نزدیک به 700 مسجد وجود دارد و لازم است همه این مساجد برنامه ریزی دقیق و درستی برای انجام کار فرهنگی داشته باشند.

در ادامه دکترعباس رضایی استاندار اصفهان و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان نیز در این جلسه با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برخورد مناسب با اهالی مسجد یکی از نکات و ضروریاتی است که لازم است در اداره مسجد مدنظر قرار گیرد.

استاندار اصفهان افزود: علاقه مندان و صاحب نظران در حوزه مسجد ذیل شورای فرهنگ عمومی در زمینه کارکردها و وظایف مسجد بررسی‌های دقیق و کارشناسی انجام و نتیجه را گزارش نمایند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسه قبل گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه‌های تشکیل شورای فرهنگ عمومی، انتخاب موضوعات کاربردی و اولویت دار بوده و تا کنون مطالعات دقیقی در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی فرصت خوبی برای بررسی وضعیت فرهنگی استان و پیشبرد اهداف فرهنگی است، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین وظایف متولیان فرهنگ عمومی توجه ویژه به مسجد بوده چرا که مسجد در فرهنگ سازی نقش به سزایی دارد.

در ادامه جلسه هرکدام از اعضا به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون دستور کار جلسه پرداختند./1304/د103/ب1

ارسال نظرات