۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۹۳۵۳۲
آیت الله طباطبایی نژاد:

سپاه و ارتش به توان داخلی باور دارند

سپاه و ارتش به توان داخلی باور دارند
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان علت موفقیت نیروهای مسلح را باور به توان داخلی عنوان کرد و گفت: سرعت پیشرفت کشور در مسئله نظامی، بسیار خیره کننده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون علمی فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت به دانشگاه ها توجه داشته باشد و نقایص صنایع را به دانشگاه ها ارائه می داد، مشکلات برطرف می شد نه اینکه تولید را به دلیل نداشتن برخی از قطعات تعطیل کند. 

وی افزود: جمعی در کارها حضور دارند که معتقد هستند اگر محصولات مورد نیاز کشور را از خارج از کشور خریداری کنند، منفعت بیشتری دارد، آنان معقتد هستند که باید وابسته باشیم و خودمان را دور بزنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در جاهایی که این تفکر وجود ندارد همچون سپاه و ارتش، پیشرفت وجود داشته است چراکه در سپاه و ارتش باور به توان داخلی وجود دارد، سرعت پیشرفت کشور در مسئله نظامی، بسیار خیره کننده است چراکه ما در زمان جنگ تحمیلی سیم خاردار نداشتیم و امروز موشک می سازیم، این نتیجه تکیه بر توان داخلی است. 

وی بیان کرد: متأسفانه ما خودمان را باور نداریم و حتی در ذوب آهن اصفهان، ریل ملی با کیفیت بالا تولید می شود اما این تولیدات با نماد بین المللی نه با نماد ایرانی به دست مصرف کننده می رسد. 

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در قرآن کریم می فرماید: «وَلَا یَحْسَبَنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لَا یُعْجِزُونَ: کفار گمان نکنند که می توانند سبقت بگیرند» اگر میان مسلمانان و کفار مسابقه ای آغاز شود، بدون شک نمی توانند مسلمانان را به عجز وادارند، ما هنوز مسابقه نداده ایم، ما نشسته بودیم و آنان پیشرفت کرده اند، اما خوشبختانه در آغاز راه سرعت پیشرفت علمی ایران نسبت به میانگین جهانی 11 برابر شده است. 

وی یادآور شد: در زمینه تحصیل دانشجو تعداد دانشجویان کنونی کشور زیاد بوده اما به کیفیت آن توجهی نشده است، باید دانشجویان متناسب با جنسیت و نیاز کشور تحصیل کنند، این اشتباه است که افراد بیسواد با هدف درآمدزایی، وارد دانشگاه ها شدند، به نظر بنده ما باید فقط افراد نخبه را متناسب با نیاز کشور به دانشگاه جذب می کردیم.

شکل گیری نسل جوان کارآفرین در کشور
معاون علمی فناوری رئیس جمهور در ابتدای این دیدار اظهار داشت: حرکت خوبی در راستای کارآفرینی در دولت آغاز شده است و اقتصاد کشور به سمت اقتصادی بر پایه منابع انسانی تحصیل کرده، خلاق، جوان و با اعتماد به نفس حرکت می کند. 

سورنا ستاری با بیان اینکه نسلی از کارآفرینان جوان در حال شکل گیری است، افزود: نتایج اقداماتی که انجام شده این است که حدود 4 هزار شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شده که سال گذشته فروش این شرکت ها به 60 هزار میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه جهت گیری دانشگاه ها در حال تغییر است، گفت: متأسفانه از ابتدا، دانشگاه و صنعت به عنوان یک پدیده خارجی در کشور شکل گرفت و بومی سازی نشدند به همین دلیل با دانشگاه و صنعت، با یکدیگر همکاری مناسب ندارند. 

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد پیشرفته، به واسطه نیروی انسانی خلاق و سازنده در آسیا در حال شکل گیری است، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب 170 هزار دانشجو در داخل کشور و 100 هزار دانشجو در خارج از کشور داشتیم که بیشترین تعداد دانشجوی ایرانی در آمریکا وجود داشت اما امروز 4 و نیم میلیون دانشجو در داخل و 48 هزار دانشجو در خارج از کشور وجود دارد که 12 هزار نفر از آنان در آمریکا تحصیل می کنند./1304/د103/ب1

ارسال نظرات