۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۹۳۶۰۸
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

شیوه زندگی مردم در دهه 5 انقلاب سبک زندگی قرآنی باشد

شیوه زندگی مردم در دهه 5 انقلاب سبک زندگی قرآنی باشد
سلیمی با بیان اینکه حافظان قرآن کریم آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به 254 تن رسید، گفت: سبک زندگی قرآنی شیوه دهه 5 انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم دارالقرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) این آستان برگزار شد، گفت: برگزاری چنین مراسمی در آستانه چهل سالگی انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: آمار کل حافظان این آستان امروز با وجود این 20 نفر به 254 تن حافظ می رسد و ده ها تن دیگر در شرف حافظ شدن قرار دارند و 50 نفر دیگر نیز در حال اتمام کردن حفظ ده جزء هستند.

سلیمی با اشاره به اینکه 13 تن از حافظان امروز بانوان و دختران هستند، ابراز کرد: 7 نفر دیگر از براداران هستند که دو نفر از آنان ملبس به لباس سربازی امام زمان(عج) بوده و خردسالترین آنان در سال سوم دبستان مشغول به تحصیل است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: امروز افزون بر این بزرگواران از قاری بین المللی مجتبی محمد بیگی نیز تقدیر به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است با وجود کمبودهای مالی این آستان در تربیت حافظان و قاریان قرآنی موفقیت های بسیاری داشته است.

وی بیان داشت: در دوره تابستانی امسال بیش از 130 رشته قرآنی در رشته های مختلف آموزش داده شد و از محضر 55 استاد زن و مرد بهره مند بودیم.

سلیمی مهمترین رویکرد دارالقرآن این آستان مقدس را فهم و تدبر در آیات قرآن کریم دانست و گفت: با توجه به اینکه در آستانه ورود به دهه 5 انقلاب اسلامی هستیم لازم است به ترویج سبک زندگی قرآنی بیش از بیش توجه شود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان حدیثی از پیامبر اسلام، خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند: زمانی که یک حامل و حافظ قرآن از دنیا می رود خداوند به زمین امر می کند که گوشت او را تناول نکند و زمین در پاسخ می گوید من چگونه می توانم قلبی که کلام تو در آن قرار دارد را تناول کنم./813/پ310/ب1

ارسال نظرات