۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۹۳۷۶۷
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

جبهه انقلاب اسلامی نیازمند کار فرهنگی و رسانه‌ای متحد است

جبهه انقلاب اسلامی نیازمند کار فرهنگی و رسانه‌ای متحد است
امام جمعه اراک با بیان اینکه جبهه انقلاب نیازمند کار فرهنگی و رسانه‌ای متحد است، گفت: گامی از دفاع از ولایت فقیه و رهبری کوتاه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار با فعالان فرهنگی اجتماعی و رسانه‌های انقلابی استان مرکزی برضرورت انسجام و وحدت نیروهای انقلابی در استان مرکزی تاکید کرد و اظهار داشت: وحدت بین نیروهای انقلابی در راستای تحول آفرینی در سطح استان مرکزی امری ضروری و مهم است بنابراین نیروهای انقلابی باید در عرصه‌های گوناگون نقش‌آفرین بوده و با حضور پرتوانشان عرصه را بر دجال‌ها و افراد مغرض زمانه ببندند.

وی افزود: در این راستا انقلاب اسلامی اسطوده‌ها و اسوه‌های بسیاری دارد از مله ایستادگی جوانان غیرتمند در برابر منافقین و صدام چراکه اگر این جوانان انقلابی و غیرتمند در برابر جنایتکاران ایستادگی نمی‌کردند وضعیت نامعلومی داشتیم و امروز نیز جوانان انقلابی باید با همان روحیه، تفکر و قدرت مقابل آمریکایی‌ها غیرتمندانه ایستادگی کنند.

آیت الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: یکی از توصیه‌های الهی قیام برای خدا رااست و در این راستا قیام ملت مسلمان ایران اسلامی در راه خدا بود و نیروهای انقلابی باید دست نامحرمان را از دامان انقلاب قطع کرده و به کسانی که برای جاه و مقام و قدرت دست و ا می‌زنند فرصت سواستفاده و ضربه زنی به نظام و انقلاب را ندهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چنانچه کسی به دنبال قدرت و مقام باشد جامانده و عقب مانده از ملت و نظام و آرمان‌ها است بنابراین امروز هدف، ایمان و اراده ما سربلندی اسلام، کشور، آرمان‌های بلند شهدا و مجاهدت برای تحقق عدالت اجتماعی و تمدن اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع عدالت اجتماعی موضوعی کلیدی در جامعه است چراکه در این حوزه عملکرد خوبی نداشتیم و می توانستیم بهتر عمل کنیم که نمونه این ضعف همین واگذاری هاست که به تازگی صدای عده ای بلند شده است بنابراین باید بسترسازی لازم برای تحقق تمدن نوین اسلامی پیش‌رو و آینده‌نگر محقق شود تا در این تمدن دست رد بر سینه جنایتکاران جهان زده شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی عنوان کرد: آرمان‌های ما محدود به جمهوری اسلامی نیست و تمام آرمان و اعتقادات انسانی و اسلامی را در بر می‌گیرد که براساس این آرمان‌ها قدس شریف باید آزاد شود و باید به سمت وحدت و عزت و اقتدار دنیای اسلامی حرکت کنیم و در این راستا انقلاب اسلامی در برابر این جریان راه را برای عظمت اسلام بازکرده و تحول عظیمی به وجود آورده که ما هم باید این مسیر را پی بگیریم و با همت و مجاهدت برای تحقق عدالت اجتماعی و تمدن سازی، افق‌های جدیدی را در حوزه های مختلف برای ملت ها باز کنیم.

بارها تاکید کردیم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت مراقبت از نفوذ در کشور تاکید کرد و گفت: تحت هیچ عنوانی اجازده نداریم راه نفوذ آمریکا به کشور را باز کنیم چراکه بارها تاکید کردیم آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی‌ قابل اعتماد نیستند چراکه همین اروپایی‌ها از جنایت‌کارانی مانند منافقان کرده و هنوز هم حمایت کرده و به آنها مامن داده و به بهانه این تروریست‌ها و کافران و منافقان کشور ما را تحت فشار قرار می‌دهند.

وی افزود: وجود نسل جوانی با عزم و اراده و ایمان قوی از خصلت‌های انقلابی بودن ملت مقاوم ما است و امروز در کشورهای دارای تفکر انقلابی جوانان شهادت را می پذیرند ولی زیر بار ذلت نمی‌روند که این نتیجه حیات جدیدی است که انقلاب در کالبد ملت ما و دیگر ملت ها دمیده است، حتی جنبش جلیقه زردها از انقلاب اسلامی الهام گرفت زیرا فرهنگ مبارزه با استکبار و استعمار باید در دنیا به پا خواسته و در مقابل تفکر سرمایه‌داری زالوصفتانه ایستادگی کند تا در برابر اهداف پلید و شیطانی آنها گرفته شود.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به چالش سیاسی در سه حوزه خارجی، داخلی و منطقه‌ای گفت: خود باوری، خدا باوری، اتکا به خدا و همت بلند اساس سیاست است، در رابطه با برجام و رکود تورمی به دولت رهنمدهای لازم را ارائه کردیم ولی توجه نشد و گفتیم که همه دارایی و ظرفیت را در سبد برجام نریزیم و طوری نشود که برای رهایی از تورم، کشور دچار رکود شود و حتی اگر شرایط تورمی می‌شود نباید این تورم در مصرف هزینه شود و باید کمر رکود و نقدینگی را بشکند.

وی بیان کرد: در استان مرکزی ظرفیت‌های مطلوب و در خورتوجهی وجود دارد که پیگیری‌هایی که در رابطه با شرکت‌های استان انجام شده است به اندازه برگ‌های یک کتاب است و حتی در حال حاضر هم این پیگیری‌ها در مورد شرکت های مختلف تداوم دارد.

رسانه‌های جریان انقلاب در راستای تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی همت کند

امام جمعه اراک با اشاره به وظایف رسانه‌ها و مجموعه‌های انقلابی گفت: رسانه‌های انقلابی باید در ابعاد مختلف تشریح دستاورد و عملکرد و نیز افشا حقیقت زشت و کریه دشمن وارد عرصه عمل شود چراکه با تلاش و مجاهدت ارزش‌ها و آرمان های انقلابی باید حفظ شود که جریان انقلابی در این مسیر جان، آبرو و همه چیز خود را فدا می‌کند.

وی بیان کرد: نظام اسلامی ایران، امام و رهبری، منابع انسانی و مردم سالاری دینی ارکان مهمی هستند که باید با قدرت حفظ شود و همچنین در تربیت نیروی انسانی خدمت‌گذار و آگاهی بخشی به مردم باید تلاش لازم صورت گیرد این درحالی است که ایستادگی و مقاومت، ژرف‌اندیشی، بصیرت و استقامت در راه اهداف ابزار کار جریان انقلاب قلمداد می‌شود بنابراین باید در تمام عرصه‌ها جهاد مستمر کرده و بدانیم که در طول دوران دفاع مقدس ما، اراده و عشق و انگیزه و ایمان بود که پیروز شد.

امام جمعه اراک با اشاره به چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی گفت: مشکلات فرهنگینخستین چالش پیش‌روی ما است زیرا چالش فرهنگی، چالشی جدی است که باید در این بخش و عرصه فکر و تدبیر کرد و رسانه‌ها و فعالان فرهنگی تاثیر فراوان و قابل توجهی در این حوزه دارند.

وی افزود: استان مرکزی نیاز به تشکیل مجموعه و تشکل‌های پویا و توام با تفکر دارد بنابراین تاکید می‌کنیم که چاره استان تشکیل تشکل‌ها بوده و جامعه روحانیت، رسانه‌های انقلابی و دیگر نهادها باید به شکلی منسجم و متحد در کنار یکدیگر برای پیشرفت فعالیت کنند و طبق اصول و مصالح کشور تصمیم‌گیری کنند زیرا با پراکندگی و تفرقه هیچ نتیجه‌ای به دست نمی‌آید.

آیت الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: مواد مخدر، مشروبات الکلی و دزدی و آسیب دیدن بنیاد خانواده مشکلاتی است که این روزها با آنها مواجه هستیم که در این میان توجه به خانواده و بنیان خانواده امری مهم و ضروری است که باید مورد دقت نظر مسئولان باشد.

امام جمعه اراک با اشاره به موضوعات و مسائل اقتصادی گفت: مسائل اقتضادی از جمله چالش‌های دیگر در جامعه قلمداد می‌شود که برای مقابله با چالش‌های اجتماعی و اقتصادی باید در حوزه کار و اشتغال برنامه و تفکر و تدبیر نوین و دقیقی انجام شود و با توجه به شرکت‌های دانش بنیان و غیردانش بنیان و تشکیل شرکت‌های سهامی عام و سرمایه‌گذاری تحولی در این حوزه به وجود آورد.

وی تصریح کرد: بنابراین باید از ظرفیت‌ها استفاده و راهبردهای اجرایی در این حوزه را بیابیم بنابراین راه حل، خرید کارخانه توسط دولت از اروپایی‌ها نیست بلکه باید نگاهمان به تولیدا داخلی باشد و اگر در امر مونتاژکاری درجا بزنیم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم بنابراین خودمان باید طراح و تولیدکننده باشیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات