۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۵۹۳۸۲۵
حجت الاسلام والمسلمین بدری:

آرامش مهمترین ره آورد حجاب است

آرامش مهمترین ره آورد حجاب است
استاد حوزه علمیه گفت: از آثار فردی حجاب، ایجاد حائلی از آرامش و امنیت بانوانی است که به گفته دین عمل کرده و با حجاب در جامعه ظاهر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبیین جایگاه و فلسفه حجاب خاطرنشان کرد: حجاب از مسائل فطری انسان هاست و بانوان اگر به فطرت شان رجوع کنند حجاب را برای خود بر می گزینند.

وی ابراز کرد: تاکید موکد اسلام بر حجاب است و بنا به دستورات قرآنی و نصوص روایی حجاب زینت زن و موجب تفاخر اوست.

استاد حوزه علمیه نقش مخرب خاندان پهلوی بر فرهنگ حجاب را عاملی برای کاهلیت زنان جامعه امروزی در مبادرت به حجاب توصیف کرد و گفت: خاندان پهلوی نسبت به حجاب 15 سال فعالیت ضد ارزشی در راستای ترویج بی حیایی و بی عفتی کردند.

برخورد حکومتی رضاخان با حجاب، خود دلیل بر خبث ذاتی اوست

حجت الاسلام والمسلمین بدری در ادامه افزود: یکی از خیانت های پهلوی و به ویژه رضاخان موضوع مبارزه همه جانبه حکومتی با زینت حجاب بود که خود یکی از دلایل خباثت ذاتی رضاخان است.

استاد حوزه علمیه گفت: اکنون اگر در جامعه اسلامی بی حجابی به چشم می خورد، از هجمه های جنگ فرهنگی علیه انقلاب اسلامی است که دشمن همه جانبه به تبلیغات سوء خود ادامه می دهد تا تیشه به ریشه فرهنگ حجاب که برخاسته از متن دین است بزند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تاکید کرد: حجاب صدف ارزشمندی است که از متن دین و از ضروریات اسلام است.

آرامش مهمترین ره آورد حجاب است

حجت الاسلام والمسلمین بدری در پاسخ به آثار حجاب در جامعه کنونی، امنیت را مهمترین اثر وضعی حجاب دانست و اظهار کرد: از جمله آثار فردی حجاب، ایجاد حائلی از آرامش و امنیت برای خانم باوقاری است که به گفته دین عمل کرده و با حجاب در جامعه ظاهر می شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: بی حجابی و بی عفتی موجب از بین رفتن پرده حیا در مردان است و مقدمه ای در جهت بیراهه رفتن جوانان این مرز و بوم که مُبدء اصلی آن شیطان است.

هرکس برای خود حریم قائل نشود آسیب خواهد دید

استاد فقه و اصول حوزه علمیه تهران گفت: از صدر تاریخ در احوالات بانوانی که برای خود حریم قائل نشدند آمده است که آفات اجتماعی متعددی گریبانگیر آنان شده است و منجر به آسیب های خانوادگی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بدری نقش حوزه و روحانیت را در اصلاح فرهنگ حجاب تقویت بازوی امر به معروف و نهی از منکر قلمداد کرد و افزود: حوزه و روحانیت باید به عنوان مبلغان دین و احکام در حد توان ضمن تذکر و یادآوری ملزومات دینی به اقشار مختلف جامعه، بازوی امر به معروف و نهی از منکر و احیاگر این سنت حسنه باشند./811/ت302/ب1

ارسال نظرات