۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۹۴۰۴۰
مترجم کتاب اصول کافی:

ترجمه اصول کافی سرشار از معجزات فکری و اخلاقی ائمه اطهار است + فیلم

ترجمه اصول کافی سرشار از معجزات فکری و اخلاقی ائمه اطهار است + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: جوانان با مطالعه ترجمه کتاب اصول کافی می توانند به معجزات فکری و اخلاقی ائمه اطهار پی ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مترجم کتاب اصول کافی، امروز در مراسم آیین معرفی و تجلیل از ترجمه کتاب «اصول کافی» به قلم استاد انصاریان که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: کتاب کافی در قرن 12 از سوی عالمی بزرگ به نام اردکانی ترجمه شد.

وی افزود: تا 60 سال گذشته ترجمه های بسیاری صورت گرفت اما آن ترجمه ها طوری نبودند که نسل جوان بتواند از آن ها استفاده کند از این رو اقدام به ترجمه این کتاب ارزشمند کردم تا نسل جوان از آن استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان کتاب اصول کافی را دریایی از معارف اهل بیت(ع) بیان کرد و اظهار داشت: ترجه این کتاب قریب به سه سال به طول انجامید در این سه سال فعالیت های دیگرم را کاهش دادم البته به برکت این کتاب نورانی که پس از تفسیر 35 جلدی کتاب حکیم کار بنده از تفسیر به اتمام رسید و امید است تا فروردین ماه سال آینده 10 جلد این تفسیر را منتشر کنم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قریب به 5 هزار روایت در ترجمه این کتاب به کار گرفته شد که بعد از اتمام این اثر شروع به ترجمه کامل الزیارات کردم که امروز این کتاب برای چاپ آماده است همچنین ترجمه کتاب خصال شیخ صدوق را در دست اقدام دارم.

وی با اشاره به اینکه در ترجمه اصول کافی بسیار دقت شده گفت: لفظ به لفظ و صفحه به صفحه این کتاب را خود به شخصه بررسی کردم حتی گاهی مطالب را برای ویراستار توضیح می دادم و گاها او نیز این کار را انجام می داد تا اینکه این کتاب به پایان رسید که امیدوار هستیم به حوزه های علمیه، مراکز علمی دینی و خانه‌های شیعیان برسد تا همه معجزات فکری و اخلاقی ائمه اطهار را مشاهده کنند./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 16
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات