۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۹۴۰۶۴
رییس انجمن قرآن پژوهی:

کمرنگ شدن فعالیت مرکز حوزوی الگوی پیشرفت مایه تاسف است

کمرنگ شدن فعالیت مرکز حوزوی الگوی پیشرفت مایه تاسف است
حجت الاسلام علوی مهر با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر مرکز الگوی پیشرفت با انجمن های علمی حوزه از کمرنگ شدن فعالیت های مرکز حوزوی الگوی پیشرفت گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تبیین فرایند تدوین و مزیت های نسبی سند الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسین علوی مهر عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه  و رییس انجمن قرآن پژوهی حوزه در این نشست به بیان نکاتی در ارتباط با لزوم حضور پژوهشگران حوزوی در تدوین این سند پرداخت.

وی بیان داشت: شش یا هفت سال پیش حجت الاسلام رجایی نماینده الگوی اسلامی پیشرفت بخشی را در حوزه تأسیس کردند که به نظر می رسد کمرنگ شده است.

رییس انجمن قرآن پژوهی حوزه افزود: این مرکز اتفاقا با انجمن های علمی نیز در ارتباط بوده اند و اعضای ما نیز در این دفتر حضوری جدی داشتند ولی اخیرا دیگر خبری از این دفتر در قم نداریم.

وی بیان داشت: در آن دورانی که همکاری ها بیشتر بود کار تا جایی پیشرفت داشت که توانستیم با برگزاری همایشی در این باره مجموعه ای را چاپ و ارائه کنیم که به نظر می رسد این فعالیت های باید دوباره از سر گرفته شود.

حجت الاسلام علوی مهر با اشاره به این که فعالیت ها تعطیل شد و ادامه پیدا نکرد، گفت: به نظر می رسد این مرکز بزرگ که می خواهد الگویی اسلامی و ایرانی را تدوین کند باید در پیکره حوزه یک نمایندگی فعالی داشته باشند و انجمن های علمی نیز در آن مشارکت جدی داشته باشند./1330/پ203/ج

ارسال نظرات