۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۹۴۰۹۳
با حضور مردم شهیدپرور مشهد؛

10 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در حرم رضوی تشییع شدند

10 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در حرم رضوی تشییع شدند
10 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم با حضور مردم شهیدپرور و خانواده های شهدا از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، 10 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم بر دوش مردم شهید پرور مشهد مقدس و زائران بارگاه منور رضوی، صبح امروز از میدان شهدا تا حرم مطهر تشییع و پس از طواف در حرم رضوی بر پیکر این شهیدان والامقام نماز اقامه شد.

پیکر پنج شهید بعد از نماز جمعه در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد خاکسپاری می شود و پیکر پنج شهید نیز برای خاکسپاری به دیگر شهرستان های استان منتقل می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان پیکر پنج شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) به نام‌های سید خداداد حسینی، حسن قنبری، سید عزیزحسینی، سید حسن حسینی و علی جان علیزاده که در نبرد با عوامل تکفیری و معاند در سوریه به شهادت رسیده‌اند در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده می‌شود.

چهار نفر از پنج شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس شامل شهدای عراقی لشکر بدر که در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل شدند؛ جمعه پس از طواف در بارگاه منور رضوی برای تشییع به عراق منتقل می‌شود.

پنجمین شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس استان خراسان رضوی هم شهید حسن عیسی زایی، جمعی لشکر ۸۸ زاهدان که در دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۶ در منطقه سومار به شهادت رسیده است پس از تشییع و طواف در حرم مطهر حضرت رضا(ع) به سرخس منتقل و در آن شهر تشییع و تدفین خواهد شد.

گفتنی است، پیکر این ده شهید سه شنیه 25 دی ماه با استقبال رسمی مسؤولان استانی، خانواده شهدا و مردم وارد مشهد شد و مراسم وداع با این شهدای گرانقدر با حضور مردم شهید پرور، شب گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات