۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۹۴۱۴۷
تحلیلگر مسائل بین الملل:

استقلال در سیاست خارجه دستاورد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است

استقلال در سیاست خارجه دستاورد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است
هانی زاده با اشاره به دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت: از مهمترین دستاورد‌ها در حوزه سیاست خارجی، حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی عنوان داشت: مهمترین دستاورد‌ها در حوزه سیاست خارجی حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران اسلامی است و شاید تنها کشوری در جهان باشد که استقلالش را بدون تکیه بر شرق و غرب به دست آورده است.

تحلیلگر مسائل بین الملل ادامه داد: جمهوری اسلامی با استقلال و تمامیت ارضی و بدون اتکا به قدرت‌های فرامنطقه‌ای به مسیر خود ادامه می‌دهد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز اظهار داشت: شرایط سیاسی منطقه اکنون به گونه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش محوری اش یکی از تأثیرگذارترین کشور‌های منطقه و جهان است؛ زیرا سرکوبی تأثیرگذار گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه بهترین گواه است.

هانی زاده با اشاره به استقلال سیاست خارجه جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته بیان داشت: آمریکا، با توجه به استقلال ایران در سیاست خارجه و محوریت محور مقاومت همواره سعی دارد که انقلاب اسلامی را تخریب و چنین نقشی کم رنگ شود.

وی به تحریم‌های ۴۰ ساله آمریکا علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها کمرشکن و سنگین بود، اما ایران با توجه به امکانات داخلی و برنامه ریزی‌های دقیق توانسته از چنین شرایط بحرانی گذر کند.

تحلیلگر مسائل بین الملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از آنجا که کشوری مستقل است همواره آمریکایی‌ها برای به زانو در آوردن آن تلاش می‌کنند و با وجود همه توطئه‌های نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی شاهد هستیم همچنان شکست می‌خورند.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز گفت: انقلاب اسلامی ثابت کرد که ایران یک کشور مهم و تأثیرگذار و کلیدی است که نمی‌توان آن را به زانو درآورد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات