۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۹۴۱۷۲

تجمع طلاب و فضلا در درس آیت الله نوری همدانی دراعتراض به طرح لوایح استعماری

تجمع طلاب و فضلا در درس آیت الله نوری همدانی دراعتراض به طرح لوایح استعماری
جمعی از طلاب انقلابی حوزه علمیه قم در درس خارج حضرت آیت الله نوری همدانی در اعتراض به طرح کنوانسیون های استعماری بین المللی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم امروز در درس خارج حضرت آیت الله نوری همدانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، در اعتراض به طرح کنوانسیون های بین المللی تجمع کردند.

طلاب و فضلای حاضر در این تجمع با سر دادن شعارهایی خواستار هوشیاری مسؤولان در برابر کنوانسیون های خارجی شدند و پیگیری آن را مغایر با سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانستند.

همچنین طلاب شرکت کننده در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی اصرار برخی افراد با وجود تجربه های متعدد از آسیب های اعتماد به دشمن برای تصویب کنوانسیون های خارجی را غیر قابل قبول دانستند.

این طلاب همچنین تأکید کردند که مسؤولان به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای و طرح کنوانسیون ها و وعده دادن برای حل مشکلات در صورت اجرا شدن آن ها، باید مشکلات معیشتی مردم را به صورت جدی پیگیری و حل کنند.

اساتید و طلاب همچنین از مواضع روشنگرانه حضرت آیت الله نوری همدانی در زمینه مقابله با انحراف از مسیر انقلاب و تأکید بر آرمان های انقلاب، امام و رهبری تقدیر و تشکر کردند.

همچنین حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نامه جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه که نگرانی خود را از برخی مسائل کشور مانند تصویب چند کنوانسیون اعلام کرده اند، گفت: از حوزه علمیه قم، طلاب و فضلای انقلابی تشکر و تقدیر  می کنم که نگران هستند تا انحرافی از آرمان های انقلاب، امام، شهدا و رهبری صورت نگیرد.

وی با تقدیر از حساسیت حوزه و طلاب نسبت به مسائل کشور ادامه داد: در فضایی آرام و با منطق و استدلال با مسائل را پیگیری کرد که اگر غیر از این باشد نتیجه نخواهیم گرفت.

حضرت آیت الله نوری همدانی برای چندمین بار تأکید کرد که تصویب کنوانیسیون های خارجی برای کشور مفید نخواهد بود و ابراز داشت: البته ظاهر برخی از بندهای این کنوانسیون ها خوب است اما تجربه تاریخی نشان می دهد که طرف مقابل به هیچ قراردادی پایبند نیست.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: شکی نداریم کسانی که سردمدار کنوانسیون های جهانی هستند ظالم بوده و در حال جنایت علیه بشریت به ویژه مسلمین هستند، آیات قرآن تأکید دارند که مسلمین هرگز نباید به دشمنان اعتماد کنند و با آن ها پیمان بندند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: این ها همان کسانی هستند که در برجام بازی در آوردند و به وعده های خود عمل نکردند، قرآن می فرماید به کسانی که بدعهد هستند و ظلم و جنایت می کنند اعتماد نداشته باشید.

وی اضافه کرد: دشمنان پایبند به هیچ قراردادی نیستند و تنها برای کنترل کردن انقلاب گام بر می دارند، درباره FATF و پالرمو و کنوانسیون ها بارها هشدار و تذکر دادیم و عده ای تصور نکنند که ما اطلاع نداریم، تحقیقا عرض می کنم که تصویب این کنوانسیون ها به صلاح کشور نیست و ما تذکر می دهیم که فردا نگویند این قانون در این زمان امضا شد و ما سکوت کردیم بلکه به وظیفه و تکلیف خود عمل می کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که طبق نظر کارشناسان پالرمو با استقلال و امنیت کشور منافات دارد، گفت: مسؤولان باید تایع ولی فقیه باشند، رهبر معظم انقلاب در خرداد 97 در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند این معاهدات ابتدا در اتاق فکر قدرت های بزرگ برای تأمین منافع و مصالح آن ها پخت و پز می شود بعد با پیوستن دولت های همسو و پیرو شکل ظاهری پیدا می کند تا اگر کشور مستقلی مانند ایران آن را قبول نکرد را مورد هجمه قرار دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به شورای نگهبان مبنی بر مغایرت این کنوانسیون ها با استقلال کشور اظهار داشت: از مسؤولان می خواهیم که نظر رهبر انقلاب را در نظر بگیرند و بر خلاف مصلحت کشور گام برندارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی از دغدغه مندی و حساسیت طلاب و فضلای انقلابی نسبت به مسائل کشور تشکر و تأکید کرد که همه باید تابع قانون و ولی فقیه باشیم.

این مرجع تقلید تأکید کرد: گذشت زمانی که حوزه ها تنها در درس و بحث منحصر بودند و با جامعه کاری نداشتند، ما امروز هم باید درس و بحث داشته و هم باید نسبت به مسائل انقلاب حساس باشیم و از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تبعیت کنیم، باید هم درس بخوانیم و هم به مسائل جامعه توجه داشته باشیم و انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات