۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۹۴۳۵۲
کارشناس دینی مطرح کرد؛

دفاع از ولایت، همراهی حضرت فاطمه است

دفاع از ولایت، همراهی حضرت فاطمه است
استاد حوزه علمیه گفت: اگر کسی حسرت به دل دارد که کاش در زمان حضرت فاطمه(س) بود و از ولایت دفاع می‌کرد، با دفاع از ولایت فقیه آن را ثابت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی کارشناس مذهبی در مراسمی که عصر امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: هر یک از ما انسان‌ها عمر محدودی داریم که در قبال آن خداوند متعال ابدیت را قرار داده است.

وی افزود: خداوند متعال هر آنچه از انسان خواسته و به او امر کرده است، از قبل، توانایی انجام آن کار را در وجود او گذاشته است؛ پروردگار عالم توانایی‌های زیادی در وجود انسان قرار داده است که اصلاً انسان از آن خبر ندارد و آنها را نمی‌شناسد.

کارشناس دینی در ادامه بیان داشت: به طور مثال قوه محبت و بغض در وجود انسان به گونه‌ای است که وقتی انسان با محبت به سمت کسی یا چیزی توجه می‌کند به سرعت وجود حقیقی و نظام نفسی انسان به سمت محبوب خود حرکت می‌کند و هیچ زمان و مکانی نمی‌تواند بر او حایل شود.

وی در ادامه بیان داشت: نفس و روح انسان در دایره زمان و مکان نیست بلکه بدن اوست که در محدوده زمان و مکان قرار می‌گیرد؛ زمان حدّ بدن ماست، نه حدّ وجود ما بنابراین اگر ما خود را در دایره زمان محدود کرده‌ایم این از جهل ماست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان داشت: وقتی انسان محبت چیزی در دلش شکل گرفت آرزوهای قلبی او نیز مطابق با همان محبت در دل او شکل می‌گیرد؛ اگر کسی واقعاً در قلبش این حسرت را داشته باشد که ای کاش در زمان بعد از رحلت پیامبر و تنهایی اهل بیت(ع) حضور داشتم و از ولایت دفاع می‌کردم، در صورت ادعای واقعیِ قلبی، نزد خداوند اجر خواهد داشت.

وی در ادامه بیان داشت: البته این حسرت قطعاً به دنبال خود لوازمی دارد و آن لوازم این است که اگر امروز یک پرده‌ای از آن حقیقت ظهور پیدا کرد، شخص در آن صحنه حضور یابد؛ آرزو کردن باید مطابق علاقه قلبی و واقعی انسان باشد نه تنها یک حرف سطحی.

کارشناس دینی بیان داشت: عملی که نازله وجود محدود انسان باشد مثل اینکه نماز را برای رفع تکلیف بخواند، در مقایسه با عملی که از روی اشتیاق به امر و فرمان الهی انجام می‌شود فرق دارد؛ وقتی عمل در زمره محبت و امر خداوندی قرار بگیرد عمق عمل با حقیقت نامتناهی گره خواهد خورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی واقعاً حسرت به دل دارد که کاش در زمان حضرت فاطمه زهرا(س) بود و در کنار این بانوی بزرگوار از ولایت دفاع می‌کرد امروز با دفاع از نظام الهی و اسلامی می‌تواند صداقت در گفته خود را به اثبات برساند و با حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از حریم ولایت همراه باشد./۹۶۹/پ202/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات