۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۹۴۳۵۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

خدا روزی محصل علوم دینی را تامین می‌کند

خدا روزی محصل علوم دینی را تامین می‌کند
کارشناس دینی گفت: طلاب نباید دست توسل خود را از در خانه اهل بیت(ع) بردارند؛ طلبه از زمانی که طلبگی را انتخاب کرده، بورسیه اهل بیت(ع) شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان کارشناس دینی در مراسمی که در مسجد امام رضا(ع) واقع در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: یکی از دغدغه‌های همه دانش‌آموزان و دانشجویان دغدغه شغلی است.

وی با بیان اینکه اسلام صریحاً به شغل آزاد تاکید دارد و از شغل کارمندی نهی کرده است، ابراز داشت: کسانی که از قبل بورسیه می‌شوند در واقع معلوم است که کارمند خواهند شد و درس را برای دوران کارمندی می‌خوانند.

کارشناس دینی بیان داشت: حتی کسانی که درس نمی‌خوانند آنها نیز دغدغه شغلی دارند؛ این مهم است که انسان بتواند شغلی داشته باشد که یا درآمد مناسبی داشته باشد یا در آن شکوفایی و خلاقیت از خود بروز دهد و یا بتواند خدمتگزار خوبی برای جامعه باشد.

وی افزود: طلاب معمولا انگیزه درآمدی از درس خواندن ندارند اما بسیار علاقه‌مندند که مقرب درگاه الهی باشند، به دین و جامعه اسلامی خدمت کنند و در عین حال خلاقیت‌های علمی و معنوی خود را به اوج برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه طلاب معتقدند خداوند روزی محصل علوم دینی را تامین می‌کند، ابراز داشت: دغدغه مالی نه به عنوان درآمدزایی بلکه به عنوان گذران زندگی در مسیر طلبگی و خدمت، دغدغه بسیاری از طلاب است اما طلبه نباید عمرش را صرف پولدار شدن کند.

وی در ادامه بیان داشت: رازهایی در زندگی طلبگی وجود دارد که نمی‌توان از آن گذشت؛ تشخیص اینکه ما در آینده مُبلّغ، مجتهد، مُدرّس، مولف در حوزه فقه و اصول می‌شویم یا خیر را باید به اهل بیت(ع) بسپاریم تا خودشان جایگاه ما را تعیین کنند.

کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب نباید هیچ‌گاه دست توسل خود را از در خانه اهل بیت(ع) بردارند؛ طلبه از زمانی که طلبگی را انتخاب کرده در واقع بورسیه اهل بیت(ع) شده است؛ مراجع بزرگ اگر در جایگاه خوبی قرار گرفته‌اند به خاطر این است که به آنها گفته‌اند دنبال چه چیزی بروند و چه کاری را انجام دهند./۹۶۹/پ203/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات