۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۹۴۴۴۰
حجت الاسلام حسینی قمی:

دشمن می خواهد جاهلیت مدرن را به ایران اسلامی سرایت دهد

دشمن می خواهد جاهلیت مدرن را به ایران اسلامی سرایت دهد
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امروز دنیا در جاهلیت مدرن قرار دارد، گفت: دشمنان می خواهند فرهنگ جاهلیت مدرن را به کشور اسلامی ما سرایت دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی امروز در مراسم عزاداری ایام فاطمیه بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی خطبه نورانی حضرت زهرا(س) را از میراث گرانبهای شیعه دانست و گفت: ائمه طاهرین(ع) بر تبلیغ و ترویج این خطبه تأکید داشتند، اهداف آفرینش، بعثت، فلسفه احکام و خدمات پیامبر اسلام(ص) و امیرمؤمنان و حوادث بعد از وفات پیامبر در این خطبه نورانی بیان شده است.

وی افزود: کسی غیر از معصوم نمی تواند بگوید که خطایی در کلمات او پیدا نمی شود، حضرت زهرا(س) از مصادیق آیه تطهیر است و و رضایت ایشان محور رضایت پروردگار است، اگر عصمت نبود آیا می توان گفت که رضایت ایشان محور رضایت الهی باشد؟

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تعبیرات آیات و روایات حساب شده است، اظهار داشت: مسلمین نباید نسبت به نیازمندان جامعه بی تفاوت باشند بلکه باید نسبت به نیازهای آنان حساس باشند.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان در تحیلی در خطبه 210 نهج البلاغه فرمودند که مردم با قدرت و پادشاهان هستند مگر افرادی که در مسیر الهی باشند، مردم با وجود این که اخوت امیرمؤمنان و پیامبر را مشاهده کردند اما بعد از وفات حضرت منکر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان این که حضرت زهرا(س) در خطبه خود وضعیت مردم در دوران جاهلیت را بیان می فرماید، ابراز داشت: حضرت می فرماید شما در پرتگاه آتش بودید و وضعیت مناسبی نداشتید و هر استعمارگری شما را استعمار می کرد.

وی با بیان این که جاهلیت گذشته به شکل دیگری در جهان امروز وجود دارد، عنوان کرد: امروز دنیا در جاهلیت مدرن قرار دارد و دشمنان می خواهند فرهنگ جاهلیت مدرن را به کشور اسلامی ما سرایت دهد، گاهی فردی ماهی چقدر برای سگ گردانی هزینه می کند اما والدین خود را در خانه سالمندان نگهداری می کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: زیباترین معرفی امیرمؤمنان در خطبه نورانی حضرت زهرا(س) وجود دارد که ایشان فرمود حضرت از هیچ تلاشی برای خدمت به اسلام کوتاهی نکرد و تمام وجود خود را وقف اسلام کرد.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه نورانی خود چهره منافقان را آشکار کردند و خدمات پیامبر اسلام(ص) و امیرمؤمنان را تبیین فرمودند، باید این خطبه را در جامعه ترویج داده و مضامین آن را برای جامعه تبیین کنیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3

/1323/پ202/ب1

محمد قمین
ارسال نظرات