۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۹۴۵۱۰

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌غربی

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌غربی
برگزاری همایش «دستاوردهای فکری و معنوی انقلاب»، اجرای طرح مطالعاتی در مدرسه علمیه تکاب و برگزاری اردوی زیارتی و فرهنگی طلاب مدرسه علمیه ماکو از مهم اخبار کوتاه حوزه علمیه آذربایجان‌غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش تبیین دستاوردهای فکری و معنوی انقلاب، به همت بسیج طلاب و بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز پنج‌شنبه، چهارم بهمن، در کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار می‌شود.

قرار است در این همایش حجت الاسلام سید محمد جواد وزیری‌فرد مسؤول دفتر بنیاد و اندیشه انقلاب اسلامی قم، حجت الاسلام سرایی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان‌غربی و سردار محسن پاکیاری معاون هماهنگ کننده نهاد فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی سپاه پاسداران، سخنرانی داشته باشند.

اجرای طرح مطالعاتی در مدرسه علمیه رسول اکرم تکاب

طرح مطالعاتی آثار آیت الله شهید مطهری، مقام معظم رهبری، آثار شهدا و کتاب‌های منتشر شده درباره حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) تکاب به منظور آشنایی طلاب با شخصیت‌های دینی و ملی و شهدا به مدت 20 روز راه‌اندازی شده است.

این طرح با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و ارتقای دانش طلاب علوم دینی اجرایی می شود.

برگزاری اردوی زیارتی و فرهنگی طلاب مدرسه علمیه ماکو

حجت الاسلام مسعود حدادی، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو گفت: اردوی زیارتی، علمی و فرهنگی طلاب مدرسه علمیه ماکو در قم از اول بهمن آغاز شده به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت؛ در این سفر طلاب در ضمن زیارت حرم شریف حضرت معصومه(س)، جمکران، حرم حضرت امام راحل (ره) و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مکان‌ها فرهنگی در تهران و قم هم بازدید خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آشنایی با مباحث انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای نظام، با همانگی‌های صورت گرفته با بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در قم، دوره یک روزه آشنایی طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو با اهداف و آرمان‌های انقلاب در این موسسه برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ماکو اضافه کرد: در این اردوی چهار روزه با دو تن از اساتید اخلاق قم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا طلاب را در راه رسیدن به زی‌طلبگی راهنمایی کرده و طلاب از نکات اخلاقی آن‌ها استفاده کنند.

وی بازدید از موزه عبرت تهران را از جمله برنامه‌ای این سفر عنوان کرد و گفت: با توجه به این که از اهداف این سفر آشنایی بیشتر طلاب با انقلاب و دستاوردهای آن می‌باشد طلاب از موزه عبرت تهران بازدید خواهند کرد تا با اتقافات چهل ساله انقلاب بیشتر آشنا شوند./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات