۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۹۴۵۳۰
رییس حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری مراسم گرامیداشت 7 بهمن ماه 57 در بیرجند

برگزاری مراسم گرامیداشت 7 بهمن ماه 57 در بیرجند
رییس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: مراسم گرامیداشت هفتم بهمن ماه در سینما بهمن بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مجید کریمیان، رییس حوزه هنری خراسان جنوبی صبح امروز در هشتمین جلسه برنامه ریزی ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان، اظهار داشت: یکی از افتخارات مردم جنوب خراسان هفت بهمن 57 بود و در این روز مردم بیرجند به تظاهرات پرداختند.

وی گفت: تظاهرات در شهرهای کوچک به مراتب سخت‌تر از تظاهرات در کلان شهرها است و با توجه به شرایط آن زمان جنوب خراسان، این تظاهرات برجسته و قابل دفاع است.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیرجند در آن تظاهرات دو شهید و تعداد زیادی جانباز تقدیم نظام اسلامی کرد، افزود: اوج این تظاهرات روز هفت بهمن بود و تا تشییع شهدا در 9 بهمن ماه 57 ادامه داشت.

کریمیان تصریح کرد: حوزه هنری استان کتابی با عنوان «روایت حضور» که روایت عکس و خاطره سال 57 و گزیده‌ای از زندگی نامه شهدا است، چاپ شده است.

وی ادامه داد: همچنین دو کتاب با عنوان «انقلاب بیرجند به روایت عکس» و «از مشروطه تا انقلاب» نیز به زودی چاپ و رونمایی می‌شود.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت هفتم بهمن ماه نیز ساعت 18 روز 6 بهمن ماه در سینما بهمن بیرجند با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور برگزار می‌شود.

کریمیان اظهار کرد: دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفتم بهمن ماه با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با استاندار، معرفی هفت بهمن در مدارس و مساجد و زنگ هفت بهمن در مدرسه شهید سندروس، گلباران و مراسم تکریم شهدا در محل شهادت شهید سندروس و شهید سورگی نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفتم بهمن در بیرجند است.

وی افزود: نام‌گذاری روز هفت بهمن ماه به عنوان روز بیرجند و نام گذاری یکی از میادین شهر به عنوان میدان شهدای هفت بهمن از پیشنهادات ستاد است.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه جشنواره‌های سرود و تئاتر مساجد نیز برای چهل سالگی انقلاب اسلامی در استان دیده شده است، بیان کرد: در سال آینده نیز 10 تا 15 مستند از هنرمندان استان از رسانه ملی پخش خواهد شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات