۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۴۷۲۵
تولیت آستان قدس رضوی:

امپراتوری رسانه ای غرب حق و باطل را باهم آمیخته می کند

امپراتوری رسانه ای غرب حق و باطل را باهم آمیخته می کند
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امپراتوری رسانه ای غرب تلاش می کند حق را باطل و باطل را حق جلوه دهد تا مردم قدرت تحلیل پیدا نکنند.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در محفل انس با قرآن که امشب در جوار بارگاه مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، به تفسیر سوره الرحمن پرداخت.

وی با بیان این که خداوند در سوره الرحمن به نعمت های بیشمار اشاره می کند، گفت: خداوند در این سوره به نعمت های بهشتی اشاره می کند که مظاهر لذت های دنیوی مانند باغ، رود روان و غیره است اما قابل قیاس با نعمت های دنیا نیست و فقط برای قابل فهم بودن برای انسان این تشابه را بیان فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: همه عالم جلوه رحمت خدا است و خداوند برای هدایت انسان پیامبر(ص) و امامان و پیشوایان دینی و کتاب آسمانی را فرستاد و انسان نیز باید خود را ربانی بسازد و فکر، اخلاق و عمل او جلوه رب باشد.

تولیت آستان قدس رضوی به درجات هدایت اشاره و ابراز کرد: خداوند هدایت تکوینی و تشریعی دارد و وعده کرده است که اگر کسی با اخلاص در مسیر هدایت حرکت کند، وی را در دنیا و عقبی دستگیری می کند و این فقط شامل کسانی می شود که در مسیر حق قرار بگیرند.

وی افزود: پیامبر(ص) و قرآن برای هدایت همه مردم است و زمنیه هدایت فراهم است اما کسانی هدایت می شوند که قلب و دل خود را آماده کنند و در مسیر هدایت قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نعمت هایی که خداوند در سوره الرحمن آن ها را بیان می کند، گفت: کسی عاقل است که بندگی خدا را کرده و بهشت را نصیب خود می کند، همچنین انسان عاقل عمر، جوانی و آبروی خود را کم ارزش نمی فروشد، خداوند بهترین خریدار است و نباید به غیر او فروخت چون بهترین بها که بهشت برین است را خدا می دهد.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: بسیاری از بیراهه هایی که ما می رویم به این خاطر است که با دل و جان به معاد، بهشت و وعده های خداوند باور نداریم و گرنه در برابر این احسان بی کران خداوند احسان کرده و خلاف امر او رفتار نمی کنیم.

وی با بیان این که باید جماعت را هم رنگ دین و سیره فاطمی و رضوی کرد، گفت: باید همانند انسان های بزرگ و شهدا تاریخ ساز شویم و به جای تأثیرپذیری از امپراتوری رسانه های دشمن باید تأثیرگذار در جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر بصیرت داشتن و بصیرت افزایی، اظهار داشت: امپراتوری رسانه ای غرب تلاش می کنند حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند همچنین مستکبران در طول تاریخ تلاش کرده اند که مردم قدرت تحلیل پیدا نکنند چرا که در صورت آگاهی مردم کار بر آن ها سخت می شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: همه امامان و پیشوایان دین به درستی تشخیص دادند و تأکید داشتند بنابراین اگر چشم باز نکنیم  و دوست و دشمن را درست تشخیص ندهیم هیچ عذری در پیشگاه خداوند نمی توانیم داشته باشیم.

وی به خودسازی و جامعه سازی در عرصه های مختلف تأکید کرد و گفت: انسان های بزرگ به خاطر تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات از مقربین به خدا شدند چنانچه امام راحل چون انسانی خودساخته و با تقوا بود، توانست انقلابی بر پا کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات