۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۹۴۷۸۸

ویژه‌برنامه فجر فاطمی در بیش از ۱۵۰ امامزاده شاخص کشور اجرایی می‌شود

ویژه‌برنامه فجر فاطمی در بیش از ۱۵۰ امامزاده شاخص کشور اجرایی می‌شود
حجت الاسلام عادل با اشاره به اجرای ویژه‌برنامه فجر فاطمی در بیش از ۱۵۰ امامزاده، گفت: بیش از ۲ هزار مبلغ در بقاع متبرکه سراسر کشور سازمان‌دهی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ غلامرضا عادل در نشستی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام فاطمیه، ویژه‌برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه با عنوان فجر فاطمی برگزار و این برنامه‌ها با ویژه‌برنامه سوگواره یاس نبوی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به اینکه شیطنت‌های دشمنان هرروز افزایش می‌یابد و ممکن است این شیطنت‌ها ذهنیت مردم را نسبت به انقلاب اسلامی تحت تأثیر قرار دهد تأکید کرد: با توجه به این شرایط مهم، نیاز است تا فعالیت‌های بیشتری در راستای یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم انجام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: باید برای مردم تبیین شود که پیش از انقلاب اسلامی ایران کشور در چه وضعیتی قرار داشت و امروز در چه وضعیتی قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌ عادل با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دهه فجر امسال تصریح کرد: ویژه‌برنامه‌های فجر فاطمی امسال با توجه به تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر، در بیش از 150 تا 200 امامزاده شاخص کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش توجیهی بیش از یک‌هزار مبلغ روحانی اعزامی به استان‌های کشور در شهر مقدس قم افزود: این همایش قرار است فردا با حضور روحانیان اعزامی به استان‌های کشور برگزار شود.

حجت الاسلام عادل از سازمان‌دهی بیش از یک‌هزار روحانی مبلغ بومی در استان‌های کشور خبر داد و افزود: بنابراین بیش از 2 هزار روحانی در قالب خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه سراسر کشور ساماندهی می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه خیمه‌های معرفت برپاشده در دهه فجر امسال با عنوان خیمه‌های انقلاب برنامه‌ریزی‌شده است عنوان کرد: محتوای ارائه‌شده از سوی این روحانیان در خیمه‌های انقلاب با استفاده از امکانات چندرسانه‌ای و بر محور بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه‌های دینی انقلابی دیگر در حوزه‌های مختلف علمی، عمرانی، پژوهشی و غیره است.

حجت‌الاسلام‌ عادل با اشاره به اینکه امروز مشکلات اقتصادی و گرانی و مشکلات اشتغال در کشور وجود دارد تصریح کرد: با وجود همه مشکلات موجود در کشور نباید از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف غافل شد و بر این اساس در بیش از 150 تا 200 امامزاده شاخص کشور خیمه‌های انقلاب با حضور روحانیون مبلغ برپا می‌شود.

وی با اشاره به تدوین چند عنوان کتاب در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با موضوع بیانات مقام معظم رهبری درباره پیشرفت‌های انقلاب اسلامی و مشکلات موجود در کشور پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و نیز پاسخ به شبهات مطروحه از سوی دشمنان درباره انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: در خیمه‌های انقلاب که قرار است در امامزادگان شاخص سراسر کشور برپا شود مجموعه‌های نمایشگاهی با رویکرد بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای برنامه‌های گفتمانی حول محور انقلاب اسلامی و تبیین سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) با توجه به شخصیت انقلابی آن حضرت را ازجمله برنامه‌های شاخص برنامه‌ریزی‌شده در خیمه‌های انقلاب سراسر کشور برشمرد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات