۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۷۹۷
امام‌جمعه شیراز:

حزب واقعی برای مشکلات راه‌حل دارد

حزب واقعی برای مشکلات راه‌حل دارد
امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه باید از پرسش اول که می‌گوییم «مشکل چیست» رد شویم، گفت: حزبی که نتواند راه‌حل مشکلات را ارائه کند، حزب نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام در نشست با مدیران و مسئولان استان فارسی مقیم تهران و خطاب به آنان اظهار داشت: امروز مسئولیت مهمی بر گردن بنده افتاده است که همه شما هم بزرگی و اهمیت این مسئولیت را می‌دانید و هم از حیثیت و حساسیت بالای آن به خاطر نسبت داشتن این کار به رهبر معظم انقلاب و ولایت امر آگاه هستید.

وی خواستار همراهی همگان در توسعه استان شد و افزود: در این میان، اگر کاری انجام می‌شود و یا تصمیمی برای توسعه استان گرفته می‌شود، چیزی برای شخص بنده نیست بلکه برای شهر، استان و نظام سودمند است و مسلماً باید همفکری و همکاری و هم‌افزایی میان همه ما شکل بگیرد تا بتوانیم قدم‌های بزرگی برای توسعه و پیشرفت استان فارس برداریم و به اهداف موردنظر خود برسیم.

*ادعا و مَنیّت مانع پیشرفت است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین گفت: نکته مهم در کارها این است که باید منیت ها و ادعاهایمان را کم کنیم، زیرا تا وقتی ادعا و منیت هست نمی‌توانیم دورهم جمع شده و همفکری کنیم.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: ادعا را باید حذف کنیم وگرنه راه دیگری برای جمع شدن و هم‌افزایی میان مسئولانی که با یکدیگر اختلاف‌سلیقه و دیدگاه دارند نیست و هر چه در این مسیر جلوتر رویم شرایط بدتر خواهد شد و نتیجه این خواهد بود که استان فارس از مسیر پیشرفت عقب خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه با کلیدواژه وحدت باید شروع کرده و همه صمیمانه دورهم جمع‌شویم و مسئله و راه‌حل مسائل استان را شناسایی کنیم، افزود: آسیب‌شناسی و تبیین آسیب‌ها در کشور ما فراوان انجام می‌گیرد ولی در اینکه راه‌حل چیست و چگونه راه‌حل‌ها را عملیاتی کنیم مشکل‌داریم و این موضوع درباره استان فارس نیز صدق می‌کند.

وی افزود: بنده در جلساتی که با سران هر دو جناح سیاسی کشور (اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان) در شیراز داشتم همین را گفتم؛ چون همه، آسیب‌های شهر، استان و کشور را بیان کردند اما راه‌حل نداشتند.

*از پرسش اول باید گذشت

امام‌جمعه شیراز همچنین گفت: به عقیده بنده حزبی که نتواند راه‌حل مشکلات را ارائه کند حزب نیست. اینکه برخی، چند روز دورهم جمع شوند و لیست انتخاباتی بدهند و هزینه و تبلیغات کنند و چند نفر را بدون برنامه و داشتن راه‌حل مشکلات به مجلس بفرستند، کار درستی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام خاطرنشان کرد: ما باید از پرسش اول که می‌گوییم مشکل چیست رد شویم و ببینیم مشکل را چگونه حل کنیم؟ اگر به جواب این پرسش برسیم به یاری خدا برکات خوبی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر می‌خواهیم برای استان کاری انجام دهیم شما مدیران ارشد کشوری که در تهران ساکن هستید اما دلتان برای پیشرفت استان فارس می‌تپد باید مسائل استان را رصد کنید تا مسلط تر و با اشراف بیشتر در جلسات شرکت کنید.

امام‌جمعه شیراز در پایان نیز خطاب به جمع حاضر بیان داشت: ما در جلسات بعد باید به دنبال ارائه راهکار برای حل مشکلات استان باشیم.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات