۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۹۴۹۰۸
امام جمعه شهرکرد:

40 سالگی انقلاب دوران پختگی نظام اسلامی است

40 سالگی انقلاب دوران پختگی نظام اسلامی است
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: چهل سالگی انقلاب دوران پختگی نظام اسلامی است که باید به آن افتخار کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به درپیش بودن ایام الله دهه فجر و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این ایام را دوران پختگی نظام اسلامی بیان کرد و افزود: متأسفانه در بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی آنچنان که باید موفق نبوده ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید بیان خدمات نظام اسلامی در همه ابعاد را رسالت خود بدانیم، اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های مهم امروز نظام اسلامی بصیرت در بین عموم است که نشان از بلوغ این انقلاب دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه امروز جوانان با بصیرت در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارند و این مایه افتخار انقلاب اسلامی است، گفت: نظام اسلامی از بدو تشکیل تا به امروز هیچگاه از فتنه و توطئه دشمنان در امان نبوده، اما به لطف الهی و در سایه بصیرت و ولایتمداری مردم توانسته در مقابل همه دشمنی‌ها بایستد و به راه خود ادامه دهد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه دشمن در این ۴۰ سال دست به هر کاری زده است تا نظام اسلامی را نابود کند و در این میان از جنگ نظامی، تحریم، جنگ اقتصادی، هجمه فرهنگی و جنگ نرم برای ضربه به ایران اسلامی استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: دستاورد‌های نظام اسلامی در این استان و مقایسه آن با گذشته، آن قدر بسیار است که در این وقت محدود نمی‌توان بیان کرد؛ تنها باید گفت بیش از ۹۰ درصد خدمات ارائه شده در استان مربوط به دوران انقلاب اسلامی است.

وی، بیعت بختیاری‌ها با امام راحل در ۲۰ بهمن ماه ۵۷ را برگی زرین در تاریخ ولایتمداری مردم این استان بیان کرد و ادامه داد: مردم استان نشان داده اند همیشه پای نظام اسلامی ایستاده اند و در این راه اگر نیاز باشد جان خود را نیز تقدیم می‌کنند تا انقلاب اسلامی پرتوان‌تر به راه خود ادامه دهند.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به حادثه تاریخی ششم بهمن در شهر آمل اشاره کرد و افزود: این حادثه برای همیشه در اذهان مردم زنده است، زیرا دشمن قصد داشت در جنگل‌های آمل سنگر بسازد و با تسخیر شهر آمل به سمت تهران حرکت کند و مانع برگزاری چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شود که مردم بابصیرت شهر آمل، تمام شهر را سنگر بستند و مانع رسیدن دشمنان به هدف شومشان شدند و از آن پس این شهر به شهر هزاران سنگر معروف شد.

وی با بیان اینکه برخی از گناهان ناخواسته، اثر وضعی بر زندگی دارد، خاطرنشان کرد: به یقین اثر وضعی مال شبهه دار و گناهان کوچک در زندگی موجب عدم استجابت دعا خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر اینکه انسان همواره ملزم به مراقبت از خود در سختی‌های تمام عرصه‌های مختلف سخت زندگی است تا بتواند ظرفیت ایمانی و جهادی خود را نشان دهد و مورد قبول درگاه پروردگار قرار گیرد، گفت: مسأله توبه پذیری امری بسیار مهم است؛ باید زندگی به گونه‌ای باشد که توبه‌های ما مورد پذیرش و عنایت پروردگار قرار گیرد./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات