۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۹۴۹۱۳

تبلیغ سنتی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد

تبلیغ سنتی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد
مدیر گروه تبلیغی جهادی سفیران عشق گفت: با توجه به افزایش رسانه ها، تبلیغ به صورت گروهی ثمره بیشتری دارد و بهتر می توان پاسخگوی نیاز مخاطبان بود.

حجت الاسلام محمدرضا احمدی­ نسب مدیر گروه تبلیغی جهادی سفیران عشق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به معرفی این گروه پرداخت و اظهار داشت: این گروه در سال 1395 تأسیس شد که حدود 15 مبلغ در آن فعالیت می کنند که فعالیت های این گروه در شهرستان زرین دشت استان فارس متمرکز است.

وی با بیان این که این شهرستان جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر جمعیت را دارا است، گفت: محدوده فعالیت های این گروه در تمام مساجد، حسینیه ها، امامزاده ها، پارک ها، مدارس و میادین شهرستان زرین دشت است.

مدیر گروه تبلیغی جهادی سفیران عشق تصریح کرد: فعالیت ها این گروه در قالب منبر، تفسیر، بیان احکام، پاسخ به سؤالات و شبهات است که امروزه در جامعه مرسوم بوده و وجود دارد.

وی افزود: بیشترین زمان تبلیغ این گروه در گروه سنی جوانان است که در دبیرستان ها، پارک ها و میادین انجام می شود.

حجت الاسلام احمدی نسب به موضوعات مطرح شده در فعالیت های این گروه پرداخت و اظهار داشت: حدود 70 درصد فعالیت های این گروه در زمینه عقیدتی، 10 درصد اخلاقی، 10 درصد سیاسی و مابقی در زمینه های مختلف است.

وی گفت: فعالیت این گروه در پارک ها مشتمل بر غرفه کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان است و مسابقاتی برگزار می شود که در ادارات مختلف شهرستان این گروه را یاری می کنند.

مدیر گروه تبلیغی جهادی سفیران عشق تصریح کرد: این گروه بیشتر در ماه های رمضان المبارک، محرم الحرام، دهه آخر صفر و ایام فاطمیه پر رنگ است البته در ایام مناسبتی مثل دهه فجر و غیره نیز صورت می گیرد.

وی افزود: مبلغان این گروه در تمام مقاطع مدارس دخترانه و پسرانه حضور پیدا می کنند که با استقبال خوب مدارس مواجه می شویم چرا که جوانان تشنه مباحث تفسیری، نهج البلاغه و اخلاقی هستند و به اندازه ای که فعالیت های تبلیغی در مدارس نتایج مثبت دارد، در دیگر زمینه ها نیست.

حجت الاسلام احمدی نسب ضمن بیان خاطره تبلیغی این گروه اظهار داشت: موارد زیادی بوده که بعد از اتمام برگزاری کلاس های این گروه، دانش آموزان می گویند که ای کاش این گروه زودتر در مدارس حضور پیدا می کرد و بهره برداری های فکری و فرهنگی پیدا کردیم و در این مدت فهمیدیم که تاکنون راه اشتباهی را از پیش گرفته بودیم و با حضور مبلغان در مدارس توانسته ایم که راه خود را که راه اهل بیت(ع) و ولایت است، پیدا کنیم و مثل آن است که تولد دیگری در زندگی مان پیدا کرده ایم.

وی با اشاره به روی آوردن به تبلیغ جهادی گفت: امروز زمان قدیم نیست و رسانه های زیادی در جامعه هستند که از فضاهای مختلف استفاده می کنند و با توجه به این که تبلیغات سنتی نمی تواند پاسخگویی نیاز جوانان امروز باشند، اگر بخواهیم به همان روش تبلیغ سنتی ادامه دهیم، هر چند که مردم استقبال می کنند اما نتیجه کاملی از تبلیغ خود نمی گیریم و به این رسیدیم که در مدارس ورود پیدا کنیم و تبلیغ چهره به چهره داشته باشیم.  

مدیر گروه تبلیغی جهادی سفیران عشق تصریح کرد: از مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی تشکر می کنیم که اعزام گروه های تبلیغی را راه اندازی کردند چرا که با تبلیغ گروهی نتایج بهتری را می توان کسب کرد.

وی با بیان این که خداوند همیشه از مردم کار جمعی را خواسته است، خاطرنشان کرد: دنیا به این رسیده که دیگر به صورت فردی نمی شود کار کرد./822/ت302/ج

مهدی فلاحی
ارسال نظرات