۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۹۴۹۷۴
رییس جامعه‌المصطفی:

انقلاب اسلامی رویدادی الهی و فراتر از مرزها است

انقلاب اسلامی رویدادی الهی و فراتر از مرزها است
رییس جامعه‌المصطفی ضمن بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای انقلاب اسلامی مؤسسه الحکمه، در جمع فراگیران این مؤسسه به سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر علی عباسی در این دیدار، ضمن خیرمقدم به فراگیران دوره‌های آموزشی مؤسسه الحکمه، اظهار امیدواری کرد دانش‌آموختگان این مرکز ضمن آشنایی با دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و جامعه‌المصطفی، سفیرانی برای انتقال پیام الهی در سراسر جهان باشند.

وی با اشاره به تقارن برگزاری این دوره با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هر چند در مرزهای جغرافیایی ایران رخ داد، رویدادی الهی و فراتر از مرزها و جغرافیاست که به دنبال رساندن پیام الهی اسلام به سراسر جهان است.

رئیس المصطفی پیام الهی و جهانی انقلاب اسلامی را موجب چهل سال بغض و کینه سلطه‌گران جهانی ضد جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: در چهل سال گذشته، همواره معارضان و دشمنان ایران اسلامی به یکدیگر وعده سرنگونی انقلاب اسلامی را داده‌اند، ولی امروز در حالی که بسیاری از آنان این آرزو را با خود به گور برده‌اند، انقلاب اسلامی بالنده‌تر و شکوهمندتر از هر زمان، در مسیر پیشرفت قرار دارد.

وی با اشاره به وعده واهی یکی از جنگ‌افروزان فتنه‌گر امریکایی در جمع منافقین، که مدعی شد انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید، تصریح کرد: امروز در حالی ایران جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را برگزار می‌نماید که با باور قلبی به وعده تخلف‌ناپذیر الهی، ایمان داریم انقلاب اسلامی آینده بشریت را ترسیم خواهد نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی، منشأ دشمنی و کینه‌ورزی ضد انقلاب اسلامی را نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در ارائه الگوی جدیدی از زندگی اجتماعی و نظم بین‌المللی مبتنی بر آموزه‌های الهی دانست و ابراز داشت: جدا نمودن دین از حوزه زندگی اجتماعی و روابط انسانی، به عنوان یکی از مبانی اصلی هنجارهای بین‌المللی تمدن‌های غربی، کانون تبلیغات گسترده چند قرن اخیر مروجان این تمدن‌ها بوده است. آنان با استناد به ناکامی دین در اداره موفق اجتماع در قرون گذشته، مدعی شدند آموزه‌های دینی توانایی کافی برای اداره جامعه ندارد. هر چند این ادعا تا حدودی درباره مقطعی از تاریخ و جغرافیا در قرون میانه اروپا صدق می‌نماید، تعمیم آن به همه ادوار و ادیان، نادرست و مغالطه‌آمیز است.

وی ادامه داد: البته مروجان تمدن جدید، درباره همان مقطع تاریخی قرون وسطا نیز مبالغه کرده‌ و تاریخ را سیاه‌تر از واقعیت ترسیم نموده‌اند. هر چند نمی‌توان از خطاهای اربابان کلسیا در آن مقطع تاریخی دفاع کرد، براساس اسناد تاریخی موجود، مروجان تمدن غربی برای تثبیت نظرات خود و خارج نمودن دین از زندگی اجتماعی، دست به سیاه‌نمایی بیشتر آن مقطع زدند. محور اصلی این سیاه‌نمایی‌ها، تبلیغ مخالفت دین با علم، رفاه، توسعه، پیشرفت و ترویج این ادعا بود که آموزه‌های دینی نمی‌تواند زندگی اجتماعی عالمانه و همراه با رفاه را اداره نماید.

رئیس المصطفی، تجربه تاریخی مسلمانان و پیشرفت‌ و تمدن پیشرفته اسلامی را در قرون نخستین، نشان‌دهنده خطای این ادعا دانست و گفت: تمدن برجسته اسلامی در قرون ابتدایی، محصول و برآمده از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود و ارتباطی با دولت‌های مستقر ندارد. امروز نیز انقلاب اسلامی، الگویی علمی و عینی موفقیت دین در اداره جامعه، همراه با رشد علمی، پیشرفت و اقتدار حکومت در عرصه‌های گوناگون است.

وی، در ادامه، با برشمردن برخی از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی با وجود انبوهی از تهدیدات و دشواری‌ها، یادآور شد: انقلاب اسلامی با وجود تهاجم همه‌جانبه دستگاه رسانه‌ای غرب، صف‌آرایی جهانی و تحمیل جنگ هشت ساله، اعمال شدیدترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، دامن زدن به فتنه‌گری‌های داخلی، ترور شخصیت‌ها و دانشمندان و... سر خم نیاورده و روز به روز بر پیشرفت و رشد خود افزوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی ایجاد درگیری‌های مذهبی را در منطقه، یکی از مهم‌ترین فتنه‌های دشمنان اسلام برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و گفت: فتنه داعش و دیگر گروه‌های تکفیری، با هزینه سنگین و تلاش گسترده دشمنان اسلام برای مقابله با انقلاب اسلامی شکل گرفت که مسئولان دولت امریکا نیز به صراحت به نقش خود در ایجاد این گروه‌ها اعتراف نموده‌اند. سرکوب این فتنه در منطقه، بیانگر ظرفیت به‌وجودآمده از انقلاب و محور مقاومت اسلامی است.

وی با اشاره به رتبه نخست جمهوری اسلامی ایران در سرعت پیشرفت علمی به اعتراف مرکز معتبر علم‌سنجی جهان، ابراز داشت: ایران پیش از انقلاب اسلامی، در سایه کشورهای غربی هیچ نقشی در تولید علم نداشت. در سال 2002م، نهادهای بین‌المللی، رتبه تولید علم جمهوری اسلامی را 48 جهان اعلام نمودند و این رتبه ده سال بعد، به جایگاه شانزدهم جهانی بهبود یافت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون، بیش از چهارمیلیون دانشجو در نزدیک به2800 مرکز آموزش عالی در سراسر جمهوری اسلامی ایران مشغول تحصیل هستند، در حالی که پیش از انقلاب، شمار دانشجویان کمتر از 000/180 نفر بود و تنها 260 مرکز آموزش عالی در کشور وجود داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی با اشاره به جایگاه هشتم جمهوری اسلامی ایران در صنعت فضایی جهان، ابراز داشت: حکومت اسلامی در ایران نه تنها مانع علم و پیشرفت نگردید، کاروان علم در این سرزمین به راه انداخت و موجب پیشرفت‌های حیرت‌انگیز علمی گردید.

وی، در ادامه، با اشاره به برخی از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در زمینه گسترش بهداشت و درمان، دست‌یابی به تکنولوژی‌های جدید، گسترش صنایع و...، این دست‌آوردها را نتیجه حاکمیت اندیشه دینی و الهی برشمرد و تصریح کرد: مهم‌ترین دست‌آورد انقلاب اسلامی، ارائه الگویی الهی و جدید برای نظم جدید جهانی است و همین الگو موجب هراس قدرت‌های سلطه‌طلب جهان شده است.

رئیس المصطفی، عقلانیت، معنویت و عدالت جهانی را از مبانی اصلی گفتمان انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: همه افرادی که به فردای روشن جهان امید دارند و آینده را از آنِ صالحان می‌دانند، سرمایه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی جمهوری اسلامی ایران را خانه فراگیران معارف الهی از سراسر جهان خواند و اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، فراگیران جامعه‌المصطفی در ایران اسلامی، نه مهمان، که میزبان هستند و از خداوند متعال توفیق شما را برای ایفای رسالت جهانی‌تان در قبال پیام الهی مسئلت می‌نماییم./1324/د102/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات