۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۵۰۴۳
حجت الاسلام والمسلمین عباسی:

هیچ نهادی به اندازه المصطفی به زبان فارسی خدمت نکرده است

هیچ نهادی به اندازه المصطفی به زبان فارسی خدمت نکرده است
رییس المصطفی یکی از خدمات این نهاد به فرهنگ اسلامی و ایرانی را گسترش زبان فارسی دانست و گفت: هیچ نهادی به اندازه المصطفی به زبان فارسی خدمت نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعة المصطفی در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، جامعة المصطفی را از حسنات  و برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: قبل از انقلاب تعداد محدودی از طلاب غیرایرانی در کشور داشتیم اما بعد از انقلاب از کشورهای مختلف افراد به سمت حوزه علمیه قم آمدند.

وی افزود: با تصمیم رهبر معظم انقلاب از سال 86 دو نهاد مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان مدارس و حوزه های علمیه برای طلاب خارج از کشور تلفیق شدند و به نام جامعة المصطفی کار خود را پیگیری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که المصطفی نهادی شناخته شده در جهان است، اظهار داشت: المصطفی عضو چندین اتحادیه بزرگ دانشگاهی در دنیا است و مراکز آموزشی و تحقیقی دنیا پژوهش هایی را درباره فعالیت های المصطفی انجام داده اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آکسفورد در سال 2014 همایشی درباره 3 دانشگاه بزرگ اسلامی یعنی الازهر، المدینه و المصطفی برگزار کرد و فلسفه این کنفرانس این بود که این 3 دانشگاه هر یک نماینده یک تفکر در دنیای اسلام محسوب می شوند.

رییس جامعة المصطفی با بیان این که این نهاد با توفیق و عنایت الهی خدمات بزرگی را انجام داده است، ابراز داشت: 499 مرکز آموزشی با المصطفی همکاری دارند، برخی از این مراکز کاملا تحت مدیریت المصطفی هستند و در برخی مراکز دیگر آموزش و اعطای مدرک از سوی المصطفی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی از فارغ التحصیلی 40 هزار نفر از جامعة المصطفی خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از خدمات المصطفی به فرهنگ اسلامی و ایرانی بسط و گسترش زبان فارسی است، کسانی که داعیه ملیت و قومیت دارند باید بدانند که هیچ نهادی در ایران به اندازه المصطفی به زبان فارسی خدمت نکرده است.

وی اضافه کرد: حدود 300 هزار نفر زبان فارسی آموخته اند، دانش پژوهان ما از 132 ملیت هستند و از کشورهای مهم دنیا دانش پژوه داریم، المصطفی نیاز داشت که نظام آموزشی خود را با نیازهای مخاطبان متناسب سازی کند، از این رو رشته های فراوانی در حوزه علوم انسانی و اسلامی ایجاد شد که بسیاری از آنها ابتکاری بود.

رییس جامعة المصطفی با بیان این که نزدیک به 150 رشته و گرایش در المصطفی آموزش داده می شود،گفت: تا کنون 700 متن آموزشی توسط المصطفی نوشته شده است، این متن ها در حوزه و دانشگاه ها هم مورد استفاده قرار می گیرد، بیش از 5 هزار نفر پژوهشگر و اهل قلم فعالیت دارند و 40 هزار اثر علمی آن ها شناسایی و گردآوری شده است.

وی ادامه داد: سیاست جامعة المصطفی بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی است که بر وحدت و تقریب مذاهب اسلامی تأکید دارد، مسأله معنویت و اخلاق مورد تأکید ویژه است و نظام نامه تربیتی به این منظور فراهم شده است؛ توجه به اندیشه انقلاب اسلامی و آشنایی با گفتمان امام ومقام معظم رهبری نیز در دستور کار قرار دارد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5

/1323/پ202/ج

محمد قمین
ارسال نظرات