۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۹۵۰۴۷
امام جمعه رفسنجان:

رسالت طلاب نشر فرهنگ انقلابی در کشور است

رسالت طلاب نشر فرهنگ انقلابی در کشور است
حجت الاسلام رمضانی پور گفت: ترویح فرهنگ دین اسلام و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی از مهم ترین وظایف روحانیان در کشور است.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با نقش حوزه‌های علمیه در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، گفت: رهبری نهضت انقلاب اسلامی را روحانیت در کشور برعهده دارند.
 
وی افزود: شکل گیری نظام اسلامی از اهداف حوزه علمیه قم بود که امام خمینی (ره) با تیزهوشی و بصیرت بالا توانست انقلاب اسلامی را در کشور ایجاد کند.
 
حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به این که انگیزه دادن به مردم نسبت به انقلاب اسلامی را روحانیت در کشور برعهده دارند، بیان داشت: انگیزه دادن مردم برای رفتن پای صندوق‌های رای از همان اول انقلاب تا الان از کار‌های خوب روحانیت در کشور شمرده می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: جهاد با جان و مال را می‌توان در دوران دفاع مقدس در کارنامه روحانیت قرار داد که روحانیت در زمان جنگ هشت ساله توانست با حضور خود در جبهه‌های جنگ علیه دشمن، نقش مؤثری را ایفا کند.
 
امام جمعه رفسنجان با بیان این که طلاب زیادی در دوران جنگ بودند که مال و اموال خود را برای کمک به کشور هدیه می‌دادند، اظهار داشت: حضور در راهپیمایی، نماز‌های جمعه و پشتیبانی از ولی فقیه از اقدامات ارزشمند روحانیت در طول چهل سال انقلاب است.
 
وی تصریح کرد: نقش اطلاع رسانی و بصیرت دادن مردم را روحانیت در کشور در طول چهل سال انقلاب به خوبی انجام دادند، زیرا رسالت حوزه علمیه تبلیغ دین است.
 
حجت الاسلام رمضانی پور با توجه به این که پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی از مهم‌ترین وظایف روحانیان در کشور شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: دفاع از انقلاب زمانی شکل می‌گیرد که هر فردی در کشور وظیفه خود را به خوبی انجام دهد که مهم‌ترین کار روحانیان در کشور پاسخ به شبهات مردم است.
 
وی ابراز داشت: حضور در عرصه‌های سازندگی و جهادی را می‌توان در کارنامه روحانیان در چهل سال انقلاب نام برد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به این که اولین شهید روحانی مدافع حرم در رفسنجان حجت الاسلام بیاضی زاده بوده، بیان داشت: روحانیت نقش جهانی را در دنیا دارد و در هرجا که وظیفه باشد باید حضور پیدا کند تا برای کشور و دین خود مفید باشد.
 
وی در پایان با بیان این که رسالت طلاب نشر فرهنگ انقلابی در کشور است، گفت: دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیان در کشور شناخته می‌شود./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات