۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۹۵۱۷۱
رییس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی:

مسلمانان می‌توانند بزرگترین اتحادیه را در جهان تشکیل دهند + فیلم

مسلمانان می‌توانند بزرگترین اتحادیه را در جهان تشکیل دهند + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی گفت: مسلمانان می‌توانند بزرگترین اتحادیه را در جهان اسلام را تشکیل دهند و مانند اروپا بر سر منافع مشترک هم‌پیمان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حامد علم الهدی رییس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری تبیین برنامه های کمیته تقریب مذاهب اسلامی که امروز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اعتصام به حبل الله امر و دستوری الهی است که در کلام الله مجید، انسان به آن سفارش شده است.

وی افزود: بشر در تمام ناگواری ها و سختی های زندگی به سوی قرآن هدایت شده است؛ به فرمایش صریح قرآن، خداوند با نعمت پیامبر و اسلام اخوت و برادری را برای ابناء بشر به ارمغان آورد.

رییس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: جامعه پیش از اسلام حتی ایران و روم باستان مملو از عداوت و دشمنی بود و غارتگری از افتخارات قبایل عرب بود؛ ما در فجر انقلاب اسلامی و در طلیعه آن همدلی و تالیف قلوب را در میان جامعه ایرانی خودمان محسوس و مشاهده کردیم.

وی در ادامه بیان داشت: در طول انقلاب دیدیم که چطور مردم در راه تعالی اسلام و جامعه اسلامی از مال و جان خود گذشتند که شهادت و صحنه‌هایی از این قبیل آن را به ما نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی اظهار داشت: در مجمع تقریب مذاهب اسلامی در حقیقت به دنبال نزدیکی و تالیف قلوب هستیم، پیروان مذاهب اسلامی با حفظ هویت خود می‌توانند در کنار هم تحت پرچم اسلام زندگی کنند.

وی با بیان اینکه اسلام دینی برای تمام انسان‌هاست، ابراز داشت: خاصیت مسلمانی این است که آبرو و جان و مال شخص محفوظ است و کسی حق تعرض به آن را ندارد؛ این دیدگاه اجتماعی همه مذاهب است بزرگترین شعار همه ادیان و مذاهب تقریب این بوده است که در موارد اشتراک با یکدیگر تعاون داشته باشیم و در موارد اختلاف نظر به دور از تکفیر، یکدیگر را تحمل کنیم.

رییس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: ما با فکر تکفیر، فرقه گرایی و خودبینی مخالفیم، دیدگاه داعش و تکفیر از نظر اسلام حتی اهل سنت مردود است اما پیروان مذاهب اسلامی از هر مذهب و فرقه می‌توانند به عنوان مسلمان در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی در ادامه بیان داشت: مسلمانان باید بتوانند با هم بزرگترین اتحادیه جهان اسلام را داشته باشند؛ متاسفانه کشورهای اسلامی با تشطط و اختلاف نمی‌توانند مرزهای جغرافیایی را کنار بزنند و به کلمه توحید استناد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی ابراز داشت: یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بعد از این چهل سال ایجاد اخوت در میان مردم است؛ ما با تشکیل گروه مقاومت می‌توانیم تمام کسانی که دلسوز عالم اسلام و مسلمانان هستند فراتر از مرزهای جغرافیایی فکر کنیم همانطور که نیروهای ما با دفاع از سوریه از مرزهای عراق نیز دفاع می‌کنند و دستان نابکار دشمن را در خارج از مرزهای کشور در خاک فرو می‌برند.

وی افزود: کمیته تقریب مذاهب اسلامی برنامه هایی را برای دهه فجر انقلاب اسلامی در نظر گرفته است که در اکثر استان ها و شهرستان ها با حضور اهل سنت برگزار می‌شود؛ اهل سنت از اقلیت های کشور ما نیست بلکه اهل سنت مسلمانان، برادران و شهروندان ما هستند و تفاوتی میان شیعیان و اهل سنت نیست.

رییس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: از جمله این برنامه ها می‌توان به سلسله نشست‌های رسانه‌ای ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت پژوهشگران، تنظیم سفرهای استانی برای دبیر کل، شرکت در نمایشگاه دستاوردهای نظام اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس در غرفه تقریب، شعرخوانی، شب شعر، مسابقات عکس، ورزشی، علمی، دیدار از خانواده های شهدا و ایثارگران اهل سنت و تکریم آنها، تجلیل از شخصیتهای تقریبی و برنامه هایی در حوزه دانشگاهی و دانشجویی و برنامه هایی در مساجد اهل سنت نام برد./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات