۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۵۱۹۲
عضو هیأت رییسه مجلس:

فرهنگ در گفتمان دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد

فرهنگ در گفتمان دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد
نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه فرهنگی، گفت: امروز سرانه فرهنگی کشور در خور شأن مردم ایران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در همایش رسانه، چهل سالگی انقلاب و خدمات دولت تدبیر و امید که در مجموعه عصر انقلاب اسلامشهر برگزار شد، با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه فرهنگی، گفت: امروز سرانه فرهنگی کشور در خور شأن مردم ایران نیست، فرهنگ در گفتمان دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد.

وی وضعیت رسانه های موجود در کشور را از لحاظ کمی باعث افتخار دانست و افزود: این آمار از نظر کیفی قابل نقد است، تعداد رسانه ها بالا رفته اما تیراژها بسیار پایین آمده است.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی، افزود: سهم رسانه و مطبوعات در ایام بلوغ انقلاب مثال زدنی است، اما وضعیت امروز گیشه روزنامه ها زیبنده این کشور نیست.

وی ادامه داد: این رسانه هست که باور افکار عمومی را شکل می دهد، پیوند مردم با انقلاب اسلامی از مأموریت رسانه ها است که این مورد وظایف اصحاب رسانه را دوچندان می کند.

عضو هیأت نظارت بر مطبوعات با انتقاد از کاهش اعتبارات حوزه فرهنگ در لایحه بودجه ۹۸ بیان کرد: دولت روحانی محصول یک جریان فرهنگی است، با افزایش قیمت هر کالایی، متولیان آن کالا وارد موضوع می شوند اما چرا با افزایش قیمت کاغذ هیچ‌کسی اعتراضی نمی‌کند.

نماینده اصلاح طلب مجلس بار دیگر با انتقاد از حکم بازپرس بدون توجه به رأی هیأت نظارت بر مطبوعات، اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون مطبوعات در حال تصویب نهایی در مجلس است و همه نمایندگان قوای حاکمیتی در هیأت نظارت بر مطبوعات عضو هستند و روند نظارت را بررسی می کنند.

وکیلی با بیان اینکه حوزه رسانه هیچ فریادگری ندارد، ابراز داشت: البته این مورد از نجابت اهل رسانه است که دردهای خود را فراموش می کند و دردهای ملت را بازگو می کند، خبرنگار منتقل کننده واقعیات است نه کشف کننده آن، امروز شاهد هستیم که هیچ خبرنگاری از مصونیت برخوردار نیست که این ممکن است باعث لغزش قلم خبرنگار شود.

مدیر مسؤول روزنامه ابتکار افزود: اگر قلم خبرنگار نشکند و لکنت های زبان رفع شود، آنگاه شاهد جامعه ای شفاف و قدرتمند و کم آسیب می شویم./804/پ202/ق

ارسال نظرات