۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۵۲۱۵
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

لزوم پرهیز از موازی کاری در عرصه پژوهش های حوزوی

لزوم پرهیز از موازی کاری در عرصه پژوهش های حوزوی
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: در حوزه نظامات اجتماعی پرسش‌های فراوان وجود دارد که در فلسفه‌های مضافه و فقه‌های تربیتی باید به آنها پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روند پیشرفت تولیدات علوم انسانی اسلامی در همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت: در این قضیه سیری صعودی نسبت به سال‌های گذشته احساس می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حدود 40 درصد از آثاری که امسال در همایش کتاب سال حوزه ارسال شده بود، طبق گزارش‌های داده شده، در زمینه علوم انسانی و اسلامی است.

وی با بیان این که در سال گذشته چنین وضعیتی در رابطه با آثار علوم انسانی اسلامی مشاهده نمی‌شد، گفت: بنابراین مسیر، مسیری امیدوارکننده است، البته فاصله زیادی تا نقطه مورد نظر علمی وجود دارد، چراکه در حوزه نظامات اجتماعی پرسش‌های فراوان بر زمین‌مانده‌ای داریم که در فلسفه‌های مضافه و فقه‌های تربیتی حتما باید به آنها پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه درباره پرهیز از موازی‌کاری در زمینه تولید آثار پژوهشی بیان کرد: بایستی اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد و کارتابل مستقلی در این زمینه باز شود که هر محققی می‌خواهد کار پژوهشی شروع کند، اطلاع رسانی کند تا دیگران به کار تکراری نپردازند، مخصوصا در حوزه احیای تراث بسیار باید مراقب باشند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آینده تولیدات علوم انسانی اسلامی اظهار داشت: اگر این مسیر ادامه پیدا کند و تکاملی در روش اجتهاد صورت گیرد، به نظر بتوان با علوم انسانی اسلامی گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6

/876/ت302/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات