۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۹۵۲۵۶
در نطق میان دستور وکلای ملت مطرح شد؛

مسؤولان ناکارآمد استعفا دهند

مسؤولان ناکارآمد استعفا دهند
نمایندگان مجلس با ابراز تأسف از عدم پاسخگویی مسؤلان گفت: ای کاش مسؤولان ناکارآمد عذرخواهی می‌کردند و از پست خود استعفا می‌دادند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از وکلای ملت امروز دوشنبه هشتم بهمن سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور وکلای ملت به شرح ذیل است:

گزارش دیوان محاسبات هشداری بر لزوم تقویت نظارت مجلس بود

ذبیح الله نیک فر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه در حالی وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم که ملت بزرگ ایران در پیش گرفتن راه مقاومت همچنان ایستاده است، گفت: ملت ایران همه مشکلات را تحمل می‌کند، اما عقب نشینی مسئولان در برابر غرب نه تنها منجر به حل مشکلات مردم نشد، بلکه چرخ زندگی مردم بر اساس وعده‌های رییس جمهور نچرخید.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه شاهد آن هستیم که بر اثر بی تدبیری و برخی خیانت‌ها، ثروت ملی به یک سوم کاهش یافته و معیشت مردم دچار اختلال شده است، عنوان کرد: بیکاری و رکود اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده و دولت به جای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توجه به ظرفیت همسایگان و تنظیم روابط اقتصادی نزدیک با این کشور‌ها متأسفانه دریغ از توجه به تذکرات و هشدار‌های مقام معظم رهبری، همچنان چشم به آمریکا و اروپا دوخته است.

وی در ادامه در خصوص مشکل پسماند‌های شمال کشور اظهار داشت: از دولت این انتظار می‌رود که قبل از نابودی منابع طبیعی و آلوده شدن فضای گیلان برای پسماند‌های شمال کشور چاره اندیشی کنند.

نیکفر در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، بیان داشت: علی‌رغم تمامی پیگیری‌ها منابع طبیعی گیلان دارای استقلال نبوده و مردم جنگل نشین توسط سازمان منابع طبیعی سلب آسایش شده‌اند همچنین واردات بی رویه برنج و چای به خصوص با ارز ۴۲۰۰ تومانی و تعرفه پایین گمرکی کشاورزان را نسبت به تولید و حمایت از آنان مأیوس کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر زیرمجموعه‌های شما از جنابعالی تبعیت نمی‌کنند، وزارتخانه‌تان را رها کنید چرا که حمایت سیاسی از رؤسای ادارات، فرهنگیان و خانواده‌های آموزش و پرورشی را به ستوه آورده است.

وی اضافه کرد: شما حتی برای معیشت آنان قادر به اقدام جدی نیستید و انتصاب و جذب نیروی دستگاه‌های اجرایی در گیلان با روابط فامیلی، باندی و سیاسی انجام می‌شود، همچنین گزینش دانشجو معلم که از قبل تصویب گردیده است قانونی است؛ به قانون عمل کنید.

نیکفر با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان و تاکید ایشان به امر نظارت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری یادآوری فرمودند که بعد از تصویب قانون به دنبال اجرای آن باشید و نظارت بر حسن اجرای آن داشته باشید که گزارش امروز دیوان محاسبات به همه ما هشدار داد که باید نظارت بر اجرا را تقویت کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در ادامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت‌: صنایع گیلان مخصوصاً شهرک صنعتی سیاهکل در حال نابودی است که باید نسبت به آن رسیدگی شود.

وی همچنین از وزارت بهداشت خواستار احداث بیمارستان حوزه انتخابیه با توجه به جمعیت شناور و گردشگری شد که به استان گیلان سفر می‌کنند همچنین از آموزش پزشکی خواست که به دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان توجه ویژه شده و از جذب غیرقانونی هیأت علمی خودداری شود.

نیکفر در ادامه ضمن درخواست از وزیر آموزش و پرورش برای اجراق قانون آزمایشی گزینش دانشجو-معلم، گفت: مردم لاهیجان و سیاهکل همچنان منتظر اقدامات وزارت راه هستند تا راه‌های حوزه انتخابیه ایمن شده و در اجرای احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان تسریع شود.

این نماینده مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه محل آبرسانی سد دیلمان از باران است که وزارت نیرو باید عنایت ویژه کرده و همچنان باید به شبکه‌ها و زیرساخت‌های فرسوده برق گیلان به خصوص لاهیجان و بخش‌های آن توجه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خرید تضمینی برگ سبز چای دارای کد مستقل در بودجه سنوات گذشته بود که در سال جاری حذف شده است لذا باید توجه شود که اعتبارت ویژه برای خرید تضمینی چای لحاظ شود.

دولت و مجلس جلوی افزایش نرخ حامل‌های انرژی به ویژه بنزین را بگیرند

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: سلام به شهدا و امام شهدا و آرزوی طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری و سربلندی روزافزون برای ملت ایران و سلام بسیار ویژه محضر مردم حوزه انتخابیه خود پیرانشهر و سردشت دارم و از حضور گرم، صمیمیانه و چشمگیر مردم فرهیخته و نجیب شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مراسمات تدفین و ترحیم پدر اینجانب نیز تقدیر و تشکر می‌کنم، همچنین از رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف مجلس و اعضای هیأت دولت (وزرا و معاونان) که با حضور گرم‌شان تسلی بخش خانواده اینجانب شدند، قدردانی مرا پذیرا باشند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و سقوط رژیم ستمشاهی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر انتظار می‌رود همانگونه که مردم مطالبات به حق داشته و دارند مجموعه کارگزاران نظام در هر سه قوه باهمگرایی و هم اندیشی و همدلی و وفاق ملی در رفع مشکلات عدیده و روزافزون مردم و برگرداندن احساس واقعی امنیت اقتصادی و شغلی به آحاد مردم و به ویژه مرزنشینان غیور و زحمتکش اقدام کنند.

وی افزود: مجموعه کارگزاران نظام در هر سه قوه نسبت به ابرچالش بیکاری و معیشتی و اقتصادی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر، مرزنشینان و کولبران، اهتمام ویژه و مجدانه‌ای به عمل آورند و با برنامه ریزی درست اقتصادی و مبارزه با فساد گسترده موجود نسبت به رفع دغدغه گرانی و تورم افسارگسیخته و کاهش شدید ارزش پول ملی اقدامت راهبردی و عملیاتی را انجام دهند، همچنین انتظار می‌رود دولت و مجلس جلوی افزایش نرخ حامل‌های انرژی بویژه بنزین را گرفته و نسبت به عدم افزایش نرخ مالیات در بودجه سال ۱۳۹۸ که متاسفانه ۲۸ درصد پیش بینی شده است تدابیر لازم را اندیشیده و مراقب فشار‌های روز افزون بر مردم نجیب و شریف میهن اسلامی باشند.

خضری ادامه داد: مجلس و دولت با همکاری هرچه بیشتر نسبت به اصلاح ماده ۶۸ قانون جامع مدیریت خدمات کشوری اهتمام داشته باشند تا هرچه سریعتر مناطق نوار مرزی و محروم و عملیاتی و جنگی همزمان بتوانند از هر دو فوق العاده شغلی (نوارمرزی و مناطق عملیاتی همچون پیرانشهر و سردشت) برای کارکنان دولت به صورت عام سقف حداکثری ۲۵ درصد افزایش حقوق مجموع هر دو تا ۵۰ درصد قابل اعمال برای این عزیزان باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی که تحریم‌های ظالمانه استکبار عرصه اقتصادی و معیشتی را روز به روز بر مردم سخت‌تر می‌کند، گفت: بهترین و عملیاتی‌ترین راه چاره در سفر اخیر اینجانب به اتفاق وزیر امورخارجه در رأس هیأت بلند پایه اقتصادی و سیاسی به کشور عراق و اقلیم کردستان نهفته است که توجه دولت و مجلس را به آن جلب می‌کنم؛ با عنایت به اینکه اکنون عراق و به ویژه اقلیم کردستان بارانداز اصلی اقتصادی و تجاری مواد اولیه مورد نیاز کشور در عرصه‌های مختلف تجاری و صنعتی و اقتصادی است و با توجه به مذاکرات صورت گرفته این هیات، انتظار می‌رود؛ دولت و مجلس در راستای ایجاد بازار‌های مشترک مرزی فی مابین دو کشور در نقاط مختلف مرزی (از جمله تمرچین پیرانشهر و کیله_ قاسم رش اشکان سردشت) اقدام کنند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان مثالی افزود: برای مثال می‌توانند به صورت سریع و بدون فوت وقت همانند مناطق آزاد، ولی در مقیاس کوچکتر نسبت به دور زدن واقعی تحریم‌ها و کمک به مبادلات اقتصادی و ارزی تا سطح ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کند که این خود یک ابتکار عمل قابل تحسین و برای دولت و مجلس و یک نوید احساس انیت اقتصادی و شغلی برای مردم کشور و بویژه کولبران و مرزنشینان غیور کشورمان است.

وی بیان کرد: یکی از موارد محوری در سفر اخیر هیات ایرانی به عراق و اقلیم کردستان و سفر رئیس جمهور کشور عراق به تهران تسریع و تسهیل در بین‌المللی شدن مرز کیله سردشت به عنوان یکی از مراکز ثقل مبادلات اقتصادی و تجاری فی مابین ایران و عراق است که ان شاءالله ضمن رفع مشکلات عدیده به وجود آمده ناشی از سوء مدیریت در این مرز مهم و استراتژیک شاهد رسمی و بین المللی شدن مرز کیله سردشت باشیم.

خضری با تذکر به وزیر راه و شهرسازی تسریع و تسهیل درخصوص اجرای پروژه‌های اتوبان ترانزیتی تمرچین پیرانشهر جلدیان به نقده ۲و رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح و بهسازی جاده مهم و استراتژیک سردشت - میر آباد- پیرانشهر و سردشت ربط به مهاباد در گردنه زمزیران، گفت: آسفالت جاده مهم و استراتژیک میرآباد_ آلواتان۔ ساوان و جاده سردشت- ربط_بوکان و جاده شهرستین قلات_هنک آباد ترکش و جاده کاسوره ده _ زیوه _ لاهیجان و جاده قباد بگیان ضروری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تسریع در اجرای پروژه‌های مراکز درمان بستر در شهر میر آباد- شهرگردکشانه و شهر ربط و همچنین تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان جدید پیرانشهر، همچنین از سرپرست سازمان تامین اجتماعی جهت تسریع و تکمیل درمانگاه‌های اختصاصی تامین اجتماعی شهرستان سردشت، جهت بهره برداری بیش از ۴۰ هزار نفر از بیمه شدگان و آغاز عملیات اجرایی ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان پیرانشهر در سال ۱۳۹۸ رادرخواست کرد.

این نماینده مجلس دهم همچنین از وزرای امور اقتصادی و دارایی، کشور، صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل گمرک ایران درخواست کرد جهت ترخیص کالا‌های دپو شده در انبار‌های گمرکی بین‌المللی تمرچین و کیله که چندین ماه است به دلایل واهی متاسفانه باعث ایجاد مشکلاتی برای تجار، بازرگانان و پیله وران منطقه شده اقدام کنند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچه سریعتر نسبت به اعلام بیش از ۱۸۰ قلم کالای آزاد شده و مجاز از لیست کالا‌های ممنوعه به گمرکات تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت جهت رفاه حال بیش از ۲۰ هزار از مرزنشینان دارای کارت الکترونیک مرزی و همچنین تسهیل و تسریع جهت کالا‌های اساسی و موردنیاز مردم کشور توسط کوله بران، پیله وران، بازرگانان و تجار شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت اقدام شود.

وی به وزیر نفت درخصوص تسریع در گازرسانی به شهر میرآباد و روستا‌های تابعه و همچنین شروع عملیات گازرسانی به ۲۳ روستای بخش‌های لاجان و مرکزی تذکر داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام این خبر که پس از چندین سال تلاش بی‌وقفه، مصوبه هیأت وزیران درخصوص تبدیل نلاس به شهر نلاس به زودی با ابلاغ وزارت کشور رسما شهرداری نلاس آغاز به کار خواهد کرد، گفت: از وزیر کشور و هیأت دولت درخصوص تبدیل دهستان بزرگ و باستانی پسوه به شهر که مراحل قانونی آن در حال پیگیری جدی و اجرا است را درخواست کرد.

باید به سمت تنش‌زدایی در سیاست خارجی حرکت کنیم

علی ساری نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در خانه ملت در نطق میان دستور خود، گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و هنوز هم علی رغم اراده قدرت‌های بزرگ استقلال من، آزادی من و جمهوری اسلامی ایران من با غرورِ تمام همچنان باقی است و خواهد بود و علی رغم شرایط سخت همه ایرانیان به انقلاب اسلامی خود افتخار می‌کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین مردم همچنان منتظر تحقق شعار‌های انقلاب هستند و هر عاملی مانند بیکاری، فقر، فساد، تبعیض و ... که باعث دلسردی می‌شود باید مرتفع شود. رفع مشکلات را نباید تنها از دولت بخواهیم، زیرا دولت عملا به محدودیت‌هایی مواجه است.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی باید به سمت تنش زدایی پیش برویم و نباید بهانه به دست دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران بدهیم؛ سیاست خارجی هر کشور متاثر از فضای داخلی آن بوده و حفظ وحدت و انسجام داخلی عامل گسترش امنیت ملی است. عشایر، طوایف در طول تاریخ از تمامیت سرزمینی دفاع کرده اند، اما آنچه جای خالیش به چشم می‌خورد وحدت احزاب سیاسی با گرایش‌های مختلف حول منافع ایران اسلامی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: اعتدال و اصلاحات رویکردی است که امروزه افراد منصف هر دو جناح بر ضرورت و حفظ آن معتقد هستند. در این مسیر ناگزیر از همگرایی حول منافع ملی هستیم؛ تصویب لوایحی که امنیت سرمایه گذاری و امنیت روابط بین الملل جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند باید فراتر از نگرش‌های سیاسی مورد توجه قرار بگیرد.

ساری گفت: از طرف دیگر گسترش فضای مجازی و نه محدودسازی آن باید در جهت تقویت نظام مورد بهره برداری قرار بگیرد؛ در انتخابات سال آینده مجلس و دولت حضور همه سلایق سیاسی زمینه وحدت مردم با نظام را فراهم می‌کند و حتماً باید به عنوان یک استراتژی مهم دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مسئله بودجه و تامین آب خوزستان، تصریح کرد: بیان برخی از مسائل تلخ است، ولی ناگزیر از بیان آن‌ها هستیم؛ اشتغال برای جوانان خوزستانی نداشته ایم و گزارش دقیق دیوان در ارتباط با ایجاد اشتغال گسترده و مولد موید این حقیقت است که حداقل آب آن‌ها را نگیرید.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی که حقآبه استان تعیین نشده نباید به سمت انتقال آب گام برداریم. جلگهخوزستان برای دفع نمک‌زار‌های خود به ۲۰ میلیون لیتر آب در سال نیاز دارد و کانون‌های ریزگرد‌های استان به آب سیلابی نیازمند است.

وی ادامه داد: تامین حق آبه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبر انقلاب از ضرورایت است؛ همچنین به علت کم آبی و شوری آب زیاد زمین‌های خوزستان، میلیون‌ها درخت نخل تلف شد و انتقال آب بین حوزه‌ای علاوه بر مشکلات زیست محیطی، آثار اقتصادی، اجتماعی، امنیت ملی را تحت الشعاع قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص حجم کل انتقال آب و آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت نیرو، تصریح کرد: حجم کل انتقال آب بر اثر طرح‌های انتقال آب را کمتر از پنج درصد عنوان می‌کند، اما بررسی سرانگشتی آمار‌ها خلاف آن را نشان می‌دهد که برای نمونه در حال حاضر آب ورودی به کارون در مقطع ایستگاه سد کارون ۴ در شمال خوزستان ۱۶۵ مترمکعب در ثانیه است، اما با افتتاح طرح انتقال آب کوهرنگ ۳ آب رودخانه بیرگان با ۳۰ مترمکعب در ثانیه منتقل و آب ورودی به کارون به ۱۳۵ مترمکعب در ثانیه کاهش می‌یابد و بر این اساس بیش از یک پنجم آب ورودی به کارون با افتتاح این پروژه کاسته می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه استان خوزستان، افزود: دولت در چهار مورد به مردم خوزستان ظلم کرده و حقایق را به گونه‌ای جلوه داده که روح و روان مردم را به شدت آزرده کرده است.

ساری گفت: کاهش شدید بودجه ۹۸ استان نسبت به سال گذشته، حذف ردیف بودجه ریزگرد‌ها و برق، حذف اعتبارات کشاورزی و درج ۳ درصد اعتبارات نفت در بودجه خود استان گواه بر این مدعاست، به عبارتی اگر ۳ درصد بودجه نفت استان کم شود، استان خوزستان به ردیف هفتم سقوط می‌کند.

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص ورودی و خروجی بودجه استان، اظهار کرد: استان خوزستان ۵۴،۵۸۷ میلیارد ریال درآمد دارد در حالی که فقط ۲۶،۸۶۳ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته است.

وی خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: وزیر اقتصاد باید پاسخ دهد به چه دلیل شرکت گروه ملی فولاد ایران که سودآور است و هیچ مشکل فنی هم ندارد با ظرفیت نزدیک به صفر اداره می‌شود؟ تا زمانی که شرایط ظرفیت عادی و تولید به ظرفیت تمام برسد سرمایه در گردش و مواد اولیه باید تامین شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص پرداخت حق مرزی، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های کارون و باوی در شمول این قانون است و اصلاحیه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است، انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر دولت نسبت به پرداخت حق مرزی برای کلیه کارکنان و بازنشستگان اقدام کند.

مسؤولان ناکارآمد استعفا دهند

سلام امینی نماینده مردم ایلام در پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت‌: برکات این ۴۰ سال زبانزد خاص و عام است. دشمنان به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه میان مسئولان و مردم هستند. اگر چه در موضوع اقتصاد و مسائل معیشتی مردم با چالش‌هایی روبرو هستیم. بخش عظیمی از این مشکلات به تحریم‌ها باز می‌گردد. البته به فرموده مقام معظم رهبری تحریم‌ها فرصت مناسبی است که می‌تواند ۱۰۰ درصد به نفع مردم تمام شود، اما بخش دیگری از این مشکلات به سوء مدیریت داخلی باز می‌گردد.

وی افزود: دولت در پنج سال توانست تورم را تک نرخی و ارز را با ثبات نگه دارد، اما ناگهان این موضوع را رها کرد و رها کردن این موضوع موجب شد اقلام افزایش دو تا سه برابری را به خود ببینند و سایپا و ایران خودرو که صد‌ها هزار میلیارد تومان از بیت المال به خود اختصاص دادند قبل از تحریم‌ها کالای خود را گران کردند و به تورم زود هنگام دامن زدند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و فقر بیداد می‌کند. جامعه در رنج و فشار اقتصادی است. طلاق، خودکشی و اعتیاد درد‌های امروز جامعه هستند که باید برای هر کدام یک برنامه‌ریزی داشته باشیم. متأسفانه در این شرایط مسئولان پاسخگو نیستند و این مدیران این موضوع‌ها را در زمین یکدیگر پاس می‌دهند و بر گردن تحریم‌ها می‌اندازند.‌ای کاش مسئولان ناکارآمد عذرخواهی می‌کردند و از پست خود استعفا می‌دادند.

امینی تاکید کرد: اقتصاد ما از وابستگی به نفت رنج می‌برد. بودجه ۹۸ که اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، باید از هزینه نفت، درآمد‌ها را به صندوق توسعه و اشتغال جوانان سوق دهد و با شفافیت به سوی فراریون مالیاتی برود و به موضوع افزایش حقوق کارمندان بپردازد.

نماینده ایلام در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز صدمات زیادی را در هشت سال جنگ تحمیلی متحمل شد. شهر‌های جنوبی آن به کرار اشغال شدند. این استان در معرض توپخانه دشمن بود و بیش از دو هزار بار بمباران شد. بار‌ها این مردم به دلیل رشادت‌ها مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفتند، ولی در کمال تعجب ستاد کل نیرو‌های مسلح زمان جنگ را شهریور ۵۹ تا انتهای سال ۶۱ اعلام کرده است. در حالی که پیش از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شهر‌های جنوبی از جمله مهران مورد تهاجم قرار گرفته و اشغال بودند. ما خواهان اعمال مناطق ایلام به عنوان مناطق جنگی هستیم.

برجام دو تهدید بزرگ را از سر ایران برداشت!

 قاسم میرزایی‌نیکو­ نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در نطق میان دستور خود، گفت: قسم به فجر، قسم به ده شب من از نسل خشم، خون و خاطره ام، نسل بهمن ۵۷ آن انقلاب به نام استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی، چهل سال گذشت و انقلاب ما، در اربعین باید به کمال رسیده باشد، اما رسیده ای، نچشیدمت، منم حریف کار تو.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در ایام شریف فاطمیه از ولایت حکومت علی (ع) امام عدالت گفتیم، اما هنوز که هنوز است در آستانه این شراب چهل ساله میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد که بخشی از صفحات این تاریخ و این نظام بوده و هستند در حصر هستند.

میرزایی نیکو یادآورشد: رندان این تکرار را به تمسخر طعنه می‌زنند که هربار آمده‌ای همین را گفته‌ای، ما بدهکاریم به عدالت، به نسل پرسشگر، به تکه‌ای از تاریخ، به انقلاب و به خودمان بدهکار هستیم، به انقلابی که برآمده از وجدان آگاه و بیدار است و این نیز نخواهد گذشت.

وی بیان کرد: سرمان را که چرخاندیم بهترین‌هایمان را ترور کردند، از دیوار بالا رفتیم و اسناد لانه جاسوسی را ورق زدیم، باران جنگ سیاه بر سرزمینمان بارید و شهیدان، مردان، زنان و کودکان در خون غلتیدند، گذشته‌ها نمی‌گذرد، زخم خستگی این قصه‌ها امروز تهاجم فرهنگی است، آنقدر که شعار‌ها می‌شود تمام شدن ماجرای اصلاح‌طلب و اصولگرا و مجلس ختم نسل انقلاب.

میرزایی نیکو اظهار کرد: ما هیچ، ما نگاه، اما این پایان قصه نخواهد بود، گرگ پیر خسته، اژد‌های هفت سر شده است، امروز درد‌ها دیجیتالی درمان می‌شود، جنگ رسانه‌ها امانمان را بُریده است، خوارج و منافقین در طول تاریخ رنگ عوض کرده‌اند، گاهی به لباس طالبان، گاهی داعش و هزار فرقه و حلقه، لیکن سر حلقه دشمنی است که باید تیشه به ریشه بزند و نابود کند، بحران آب، نفت و غذا.

وی خاطرنشان کرد: برجام تنها اگر یک فرجام داشت، این بود که با گفتگوی موثر تیغ تیز گردن‌کشی کُند شد، بازی تمام نمی‌شود، CFT، FATF و پالرمو و پیوستن به جهان مدرن تنها با پرهیز جدی از تنش و رعایت الزامات روابط بین الملل و تسریع در روابط خارجی حل خواهد شد، این بند نتیجه ساعت‌ها جلسه و عصاره تفکر سه فراکسیون این مجلس بوده و بند‌های مهم دیگر.

میرزایی نیکو عنوان کرد: بعد از چهل سال روابط بین‌المللی، بنگاه‌های اقتصادی با نامادری‌ها و دایه‌های مهربانتر از مادر رشد می‌کنند، حق تصمیم‌گیری نهاد‌های دولتی با استیضاح‌های تناسخی و وزیر‌های رنگارنگ فقط و فقط وقت کشی و از بین بردن سرمایه‌های ملی است، بی‌تکلیفی در منطقه، تهدید و خط و نشان‌های ارتجاعی از تعداد کشتگان کم نخواهد کرد.

وی افزود: داشتن بالاترین حق سیاستگذاری در روابط دیپلماتیک سوریه و عراق، حق مسلم جوانانی است که از جان، مال و ناموس خویش به نام دفاع از حرم گذشتند، اما ما کجای این تصمیم‌گیری و این داستان هستیم.

میرزایی نیکو مطرح کرد: ترامپیسم محور رفتار خشونت و جنون‌آمیز است که متاسفانه یا خوشبختانه اروپای متزلزل را نیز با خود همراه کرده است، غرب می‌خواهد با ایران مذاکره کند، گزینه افراطی رد هر گونه مذاکره در هر شرایطی است، اما گزینه مذاکره در موضوعات خاص و با دستورکار از پیش تعیین شده توسط کارشناسان متخصص است.

وی تاکید کرد: از یاد نبریم که به هر دلیل و هر انگیزه‌ای برای هر یک از طرفین تصور کنیم، برجام دو تهدید بزرگ را با هزینه واشنگتن از سر ایران برداشت، مذاکرات در اردوگاه مخالفان سعودی و اسرائیل را از هم پاشید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: ما در چهار دهه گذشته هیچ حضوری در لابی درون حاکمیتی آمریکا نداشتیم و این کُندی دیپلماسی خارجی ما است و فرصت را برای رفقا و اپوزوسیون باز کردیم، اما نگرانی اروپا از به هم خوردن برجام و خروج ایران امنیتی است، برخلاف تصور که ما این داستان را اقتصادی می‌بینیم.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه من برآمده از سرزمین مادریم هستم، از لیست امید به نام اصلاح‌طلبان، خطاب به اعضای فراکسیون امید گفت: ناامید نکنیم تفکر روشنفکر و پویایی که به نام ملت و آزادی برگ‌های رای را به ناممان انگشت زدند، ما به بیم موج سید محمد خاتمی بدهکاریم، ما به تاریخ اصلاح‌طلبی و حزبمان بدهکاریم، ما تئوری نقادانه، اما معتقدانه به اصول اسلام و اسلامیت بدهکاریم، چهل سال بودن در انقلاب، قسم به آسمان فیروزه‌ای فیروزکوه، امامزاده هاشم (ع) که متعلق به شهرستانم بوده و هست و آن که می‌خواهد برای آن عهدنامه ترکمنچای و گلستان و چنین و چنان کند را بنویسد بداند که پا به ریشه تارو پود من و مردمان و خطه ما گذاشته است.

گفتنی است میرزایی نکو در بخشی از نطق خود خواستار رفع حصر سران فتنه شد که با واکنش برخی از نمایندگان انقلابی حاضر در پارلمان مواجه شد. /۸۵۶/پ201/ق
ارسال نظرات