۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۹۵۲۹۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

همایش بین‌المللی امام رضا و گفت و گوی ادیان در مشهد برگزار می شود

همایش بین‌المللی امام رضا و گفت و گوی ادیان در مشهد برگزار می شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری نخستین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان که امروز با حضور اصحاب رسانه در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: برای این همایش 8 پیش نشست برگزار شده که 4 پیش نشست در کشورهای هندوستان، لبنان، اندونزی و مالزی و 4 پیش نشست نیز در شهرهای قم، تهران، اصفهان و ارومیه بوده است.

وی با اشاره به بهره گیری از شخصیت های برجسته در این همایش، اظهار کرد: شخصیت‌های برجسته از ادیان مختلف اسلامی، مسیحی، یهودی و زرتشتی به این همایش دعوت شده اند و امیدواریم این گونه همایش‌ها و نشست ها استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به جنگ ها، جنایت ها و تخریب قبور اهل بیت(ع) و دیگر جنایات مستکبرین در قرن گذشته، ابراز کرد: در قرن گذشته استعمارگران علیه دین و مذهب تاختند و تاجایی که توانستند دشمنی کردند.

نماینده خبرگان رهبری افزود: در قرن گذشته با وجود این که قانون حقوق بشر تصویب شد، اما هیچ گاه در این قانون به جمعیت 3 میلیارد نفری پیروان ادیان در جهان وقعی نهاده نشد و بدترین اهانت‌ها در این قرن به ادیان صورت گرفت.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان بیان کرد: در این همایش متفکرانی از ادیان مختلف و از چند کشور جهان دور هم جمع می شوند تا راه روشنی را با استفاده از ادیان الهی برای بشریت ارائه دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جزئیات برگزاری این همایش ادامه داد: این همایش در چند کمیسیون با موضوعات خدامحوری، عقلانیت و دیانت، محبت و عدالت، زندگی مسالمت آمیز در پرتو ایمان، تربیت دینی و چالش‌های عصر حاضر و رابطه با حقوق بشر در ایمان الهی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام علوی آزیر، دبیر نخستین بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان نیز در این نشست گفت: این همایش با همکاری علمی21 کشور جهان و برخی از نهادهای داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علوی آزیز به محور نشست‌های تخصصی این همایش اشاره کرد و افزود: این نشست‌ها در موضوعات «خدا محوری»، «عقلانیت و دیانت»، «محبت و عدالت»، «زندگی مسالمت‌آمیز در پرتو ایمان»، «تربیت دینی و چالش‌های عصر حاضر» و «رابطه با حقوق بشر در ایمان الهی» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

دبیر نخستین بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان افزود: افتتاح موزه ادیان در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با حضور رهبران دینی، برگزاری نمایشگاه نسخ خطی با محوریت ادیان ابراهیمی، رونمایی از نقاشی فاخر با موضوع مناظرات حضرت رضا(ع)، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای مسیحی، یهودی و زرتشتی و.. برخی از برنامه‌های جانبی این همایش است.

وی ابراز کرد: در این همایش از سرودی که به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی با محتوای توحید و آموزه‌های ادیان ابراهیمی تهیه شده است و از 40 عکس برتر با موضوع همزیستی مسالمت آمیز ادیان در پرتو انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام علوی آزیز ادامه داد: جمعه 12 بهمن‌ماه همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، آستان قدس رضوی و حرم مطهر ویژه مهمانان خارجی این همایش برپا خواهد شد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این همایش 10 بهمن ماه ساعت 8 صبح در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی آغاز می‌شود و اختتامیه این همایش نیز 11 بهمن ماه برگزار خواهد شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات