۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۹۵۳۱۸
رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی:

گفت و گوی بین ادیان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

گفت و گوی بین ادیان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: ندای گفت‌وگو بین ادیان و توحید محوری از سوی حرم مطهر رضوی در جهان طنین‌انداز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در نشست خبری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان که امروز در حرم رضوی برگزار شد، گفت: گفت و گوی بین ادیان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که سفر پر خیر و برکت امام رضا(ع) به ایران منشأ اصلی هویت ایران اسلامی است، اظهار کرد: در حالی که متفکران لیبرال غربی و استعمارگران عصر حاضر به دنبال جنگ و خونریزی هستند، ندای گفت‌وگو بین ادیان و توحید محوری از سوی حرم مطهر رضوی در جهان طنین‌انداز شده است.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد سیره رفتاری امام رضا(ع) را مبتنی بر گفتمان دانست و ابراز کرد: بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ملجأ همه آزادگان جهان است و حرم مطهر امام رضا(ع) فقط اختصاص به شیعیان ندارد بلکه در طول سال زائران فراوانی از اقصی نقاط جهان با مذهب و ادیان مختلف به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ابراز کرد: اکنون مستکبران غربی با صدای بلند فریاد حمایت از حقوق بشر سر می‌دهند و در عمل شاهد ظلم‌هایی هستیم که علیه ملت‌های دیندار می‌شود اما قوانین جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر احترام و عزت به اقلیت‌های مذهبی است.

وی خاطرنشان کرد: این همایش با حمایت و رهنمودهای تولیت آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی و اجرایی شد و به همت نخبگان حوزه و دانشگاه مسائل و دغدغه‌های گفتمان بین ادیان به صورت تخصصی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و 6 کمیسیون تدارک دیده شد.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد به شرکت کشورهای مختلف در این همایش اشاره و ابراز کرد: برای این همایش از کشورهای متعددی چون عراق، سوریه، هندوستان، الجزایر، پاکستان، فیلیپین، لبنان، اندونزی و... مقاله ارسال شده است.

رییس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: برای برگزاری این همایش دانشگاه‌های همدرد دهلی، ادیان لبنان، مرکز مطالعات ادیان مالزی، اندونزی، جاکارتا، تهران، ارومیه، حوزه های علمیه اصفهان، قم، خراسان، جامعه الزهرا و جامعه المصطفی همکاری فکری و علمی داشتند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات