۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۹۵۳۲۴
به همت مرکز بین الملل آستان قدس و جامعه المصطفی؛

افتتاحیه اجلاس سراسری فعالان فرهنگی جهان اسلام برگزار شد

افتتاحیه اجلاس سراسری فعالان فرهنگی جهان اسلام برگزار شد
افتتاحیه اجلاس سراسری فعالان فرهنگی جهان اسلام در حرم مطهر رضوی به همت مرکز بین الملل آستان قدس رضوی و جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، افتتاحیه اجلاس سراسری فعالان فرهنگی جهان اسلام، امشب در حرم مطهر رضوی به همت مرکز بین الملل آستان قدس رضوی و  جامعه المصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام جمال زاده، رییس اداره ارتباطات و همکاری بین الملل مرکز امور بین المللی آستان قدس در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار رسا، گفت: این همایش با حضور ۶۰۰ نفر از فعالان فرهنگی  از 57 کشور به مدت 4 روز از هشتم تا یازدهم بهمن در مشهد برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش فعالان فرهنگی جهان اسلام با دستاوردهای انقلاب و افق پیش روی انقلاب اسلامی در تمدن نوین اسلامی آشنا می شوند تا در راستای گفتمان انقلاب اسلامی در کشور های خود مؤثر باشند.

حجت الاسلام جمال زاده به پیش بینی برنامه های متنوع در این همایش برای این فعالان فرهنگی اشاره و ابراز کرد: نشست های تخصصی علمی و کارگروه های فرهنگی با حضور اساتید برجسته از مشهد و قم برای شرکت کنندگان در این همایش تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام موحدی، مدیر مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی نیز در این همایش گفت: انقلاب ما انفجار نور بود ولی این انفجار نور از دامن اهل بیت(ع) و تعالیم قرآنی بود و پایگاه اصلی این نور همین اماکن متبرکه اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که بارگاه امام رضا(ع) و اهل بیت پایگاه نور و ایستادگی است، اظهار کرد: انسان هایی که سال ها در کنار این بارگاه شریف با معارف اهل بیت(ع) آشنا شدند، در این مراکز نور درس آزادگی و قیام را فرا گرفتند و 40 سال قبل به پا خاسته و با همت و شجاعت چنین انقلابی را پایه گذاری کردند.

حجت الاسلام موحدی افزود: در دنیایی که با بن بست اخلاقی و اجتماعی روبرو هستیم، نشر تعالیم اهل بیت(ع) و علوم آل محمد به لب تشنگان این معارف مدال افتخاری برای مبلغان است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات