۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۹۵۳۷۳
طی ایام دهه فجر 97؛

مسابقات قرآنی مدهامتان در خراسان جنوبی برگزار می شود

مسابقات قرآنی مدهامتان در خراسان جنوبی برگزار می شود
حجت الاسلام سبزه کار گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان همزمان به دهه فجر امسال در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ایمان قوی امام راحل و ایمان داشتن به مردم سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به سن بلوغ رسیده و جشن انقلاب را باشکوه برگزار خواهیم کرد، گفت: امام راحل برای رسیدن به اهداف خود راه درستی را انتخاب کردند و راه ایشان راه قرآن و اهل بیت(ع) بود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه در این جنگ اقتصادی که دشمنان برای ما تحمیل کردند عبور خواهیم کرد، افزود: کارگروه مساجد از چندماه اخیر در استان شکل گرفته و بسیاری از برنامه‌های این کارگروه به صورت مردمی انجام می‌شود.

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به طرح ملی سرود 40 هزار نفری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تصریح کرد: سهم خراسان جنوبی از این سرود ملی، یک هزار نفر است و در بیرجند با حضور 200 نفر و در هر کدام از شهرستان‌های دیگر استان نیز با حضور 80 تا 100 نفر در 12 بهمن ماه سالروز ورود امام راحل به میهن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن بزرگ انقلاب نیز روستای طبسین سفلی شهرستان نهبندان 15 بهمن ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: همچنین به مناسبت ایام الله دهه فجر مسابقه کتابخوانی «انسان 250 ساله» در استان برگزار می‌شود که تاکنون بیش از یک هزار و 700 نفر در این مسابقه شرکت کردند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از برگزاری 800 برنامه همزمان با ایام دهه فجر در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برپایی میزخدمت با حضور مسؤولان در مساجد، برگزاری طرح چهلچراغ، تقدیر از خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های عکس انقلاب، برگزاری جشن انقلاب در روستای علی آباد فنود شهرستان سربیشه، برگزاری اختتامیه طرح تلاوت نور، برگزاری مسابقه شور حضور، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بچه‌های مسجد، مسابقه ساخت آدمک، مسابقه کتابخوانی «الگوی سوم» و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های ایام دهه فجر در استان است.

حجت الاسلام سبزه کار اظهار کرد: طرح «چهل مسجد، چهل خبرنگار» نیز در آستانه ایام دهه فجر در استان برگزار شد و در این طرح خبرنگاران افتخاری آموزش‌های لازم را می‌بینند و مرحله دوم این طرح نیز به زودی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان، افزود: این مسابقات در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی آن در ایام الله دهه فجر، مرحله استانی در اسفندماه و مرحله کشوری نیز در ابتدای سال آینده در خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: سال گذشته حدود 400 نفر در این مسابقات ثبت نام کردند اما امسال تاکنون یک هزار و 385 نفر ثبت نام شدند.

حجت الاسلام سبزه کار بیان کرد: برگزاری مسابقات قصه گویی و نقاشی ویژه نونهالان در طبس، برگزاری نشست‌های بصیرت فاطمی، برپایی گفتمان انقلابی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، برگزاری خیمه‌های انقلاب، اجرای طرح فدک، برگزاری جشن بزرگ انقلاب در بیرجند، تجلیل از فعالان نماز و مدیران و رابطین نماز در ادارات، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی فاطمی و برگزاری گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان از دیگر برنامه‌های دهه فجر در استان است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات