۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۹۵۴۰۴
مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد:

نخستین دستاورد انقلاب استقلال بود

نخستین دستاورد انقلاب استقلال بود
مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد استقلال را نخستین دستاورد انقلاب خواند و گفت: صیانت از دستاوردهای انقلاب که عامل بقای نظام است وظیفه ای همگانی است.

حجت الاسلام سیدلطف الله حیات الغیب، مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه به عنوان مادر و خاستگاه انقلاب اسلامی در صیانت از انقلاب و نظام اسلامی مسؤولیت خطیری بر دوش دارد.

حجت الاسلام حیات الغیب به خدمات متقابل حوز و روحانیت و انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب از حوزه شکل گرفت و حوزه مادر انقلاب است و در مقابل انقلاب نیز در رشد حوزه های علمیه نقش آفرین بوده است.

وی با اشاره به اینکه دین از سیاست جدا نیست، افزود: حوزه علمیه محل تربیت نیروهای انقلابی برای نقش آفرینی در عرصه های مختلف است، حوزویان باید در جایگاه های مختلف نظام اسلامی حضور داشته باشند و آموخته های خود را در زمینه های مختلف برای خدمت به مردم به کار گیرند.

حجت الاسلام حیات الغیب به راه های صیانت از انقلاب و آرمان های نظام اشاره کرد و گفت: راه بقای نظام و مقابله با توطئه های دشمنان صیانت از انقلاب است.

وی مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقلال و حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: استقلال موجب شد تا امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف حرف برای گفتن داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه کمالیه خرم آباد یادآور شد: پیش از انقلاب دشمنان خارجی، آمریکا و انگلیس برای ما قانون وضع می کردند و اما در سایه استقلال کشور امروز ایران اسلامی زیربار حرف دشمن نمی رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی به همراه داشته است از جمله این دستاوردها می توان به بیداری اسلامی، محرومیت زدایی و پیشرفت های علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی اشاره کرد.

حجت الاسلام حیات الغیب اظهار داشت: امروز اولویت حوزه صیانت و پاسداری از دستاودهای انقلاب اسلامی است و راه آن تبلیغ، معرفت بخشی و بصیرت افزایی در جامعه به ویژه بین نسل جوان است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات