۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۹۵۵۱۳
آیت الله سیفی مازندرانی:

مسؤولان با سخنان ضد دین بر ناکارآمدی های خود سرپوش نگذارند

مسؤولان با سخنان ضد دین بر ناکارآمدی های خود سرپوش نگذارند
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسؤولان نباید با سخنان ضد دین بر ناکارآمدی های خود که سرپوش بگذارند، بر پایبندی جامعه به دستورات اسلام تأکید کرد.

آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حاشیه پردازی و انحراف اذهان عمومی به سوی مسائل حاشیه ای را یکی از ترفندهای سیاستمداران برای فرار از پاسخگویی دانست و گفت: سیاستمداران دنیا هنگامی که با چالش های جدی مواجه می شوند با ایجاد یک مسأله ضمنی، اذهان عمومی را به حاشیه ها معطوف می کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی در کشور خودمان نیز با مسؤولانی مواجه می شویم که به جای پاسخگویی به مطالبات مردم به مسائل حاشیه ای دامن زده و سیل مطالبات عمومی را به سویی دیگر هدایت می کنند.

آیت الله سیفی مازندرانی با انتقاد از اظهارات رییس جمهور درباره مسأله حجاب تصریح کرد: برخی می گویند در زمینه اجرای احکام الهی همچون حجاب باید تسلیم خواست عموم شد و دست از امر به معروف و نهی از منکر کشید؛ نکته قابل توجه این است که کسی این سخنان را می گوید که در عرصه رسیدگی به خواسته ها و مطالبات مردم در زمینه های اقتصادی بیشترین تقصیر را دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: شخصی که وعده داده بود در 100 روز مشکلات اقتصادی را حل کرده و با تدابیر خود تحریم ها را رفع می کند، امروز طلبکار شده و طلبکارانه می گوید ما از آسمان نیامده ایم و حقی نداریم با خواست مردم مبارزه کنیم.

دولت از مردم حمایت کند

وی با بیان اینکه دولت باید از مردم حمایت کند، افزود: نباید عده ای در کشور همانند آمریکایی ها فریاد دفاع از حقوق بشر سر دهند در حالی که با این شعارها سیاست های نادرست خود را بر مردم تحمیل می کنند؛ برخی در کشور از کلمات زیبا و مطابق با حق، استفاده باطل می کنند.

آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به اینکه خداوند انبیا و اوصیای خود را برای رهنمون سازی بشریت به سوی حق برانگیخته است، ابراز کرد: صدها آیه به صورت صریح درباره احکام الهی همانند حجاب، قصاص و دیه نازل شده است، بنابراین همه این احکام باید در جامعه اسلامی رعایت شود، زیرا این مسائل از ضروریات دین محسوب می شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم در اجرای احکام الهی نباید سهل انگاری صورت گیرد، عنوان کرد: اسلام دینی خشونت طلب نیست و خداوند در زمینه احکام دینی بر مردم سخت گیری نکرده، اما کسی که دین را پذیرفته و به همین احکام ساده عمل نمی کند و با مبانی دینی عناد می ورزد باید طبق حدود شرعی مجازات شود.

وی با تأکید بر اینکه برخی مسؤولان نباید امر به معروف و نهی از منکر را در حکم مبارزه با مردم معرفی کنند، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم مؤمنان نسبت به همدیگر ولایت دارند، بنابراین نباید نسبت به همدیگر بی تفاوت باشند، بلکه باید با رعایت شرایط این فریضه الهی به وظیفه خود عمل کنند؛ کسانی که ضروری دین را به صورت علنی رعایت نمی کنند باید مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرند و این به معنای مبارزه و جدال نیست.

مسؤولان نباید با سخنان ضد دین بر ناکارآمدی های خود سرپوش بگذارند

آیت الله سیفی مازندرانی خاطرنشان کرد: اینکه برخی مسؤولان می گویند آیات حجاب به معنای رعایت حجاب از سوی زنان نیست، بلکه بدان معنا است که مردان چشم خود را بپوشانند و هوس رانی نکنند، سخنی ضد دین است؛ مسؤولان نباید با سخنان ضد دین بر ناکارآمدی های خود سرپوش بگذارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: آیا نهی از منکر و جلوگیری از بدحجابی در جامعه مبارزه با مردم است؟ 124 هزار پیامبر آمدند تا دین الهی را اقامه کنند، آیا اقامه دین الهی جز با امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد؟

وی با بیان اینکه الزامات دین الهی به نفع مردم است، زیرا جلوی تجاوزها و تعدی گری ها را می گیرد، یادآور شد: نخستین مدافع حقوق مردم خداوند است، زیرا اگر الزامات دینی و حدود الهی وجود نداشته باشد نمی توان جلوی تعدی گری ها را گرفت.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان اینکه آیه شریفه «لا اکراه فی الدین» مربوط به اصل پذیرش دین بوده و به معنای آزادی مردم در رعایت احکام دینی نیست، خطاب به برخی مسؤولان گفت: چرا مبانی دینی را وارونه معنا می کنید؟ اگر سخنان شما را حمل بر صحت کنیم، مشخص می شود که از سواد کافی برخوردار نیستید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان ابراز کرد: برخی مسؤولان برای پوشش دادن، فرار کردن و یا تحت الشعاع قرار دادن وظایف خود به مسائل حاشیه ای می پردازند./841/ت301/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات