۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۹۵۵۲۲
رییس مرکز پاسخگویی به شبهات:

انقلاب اسلامی با تمام انقلاب های جهان تفاوتی جوهری دارد

انقلاب اسلامی با تمام انقلاب های جهان تفاوتی جوهری دارد
حجت الاسلام رضایی مهر گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی است که با تمام انقلاب‌های رایج جهان تفاوتی جوهری داشته و برخاسته از انقلاب ناب محمدی(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن رضایی مهر رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم در مراسم رونمایی از نرم‌افزار «پاسخ ویژه ولایت فقیه2 و نرم‌افزارهای مناسبتی "انقلاب ماندگار و کوثر2" و تازه ترین آثار مکتوب "حکومت امام علی(ع)، هدف آفرینش انسان(پرسش‌ها و پاسخ‌ها)، مصاحف قرآنی، نقد مبانی تاریخ‌مندی قرآن و بررسی باستان گرایی و نو زرتشتی گری"» که امروز به مناسبت پاسداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در دوران چهل ساله آن اظهار داشت: این انقلاب الهی که برگرفته از مکتب عصمت و طهارت اهل‌بیت است، در بردارنده سه مشخصه اصلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم ادامه داد: بدیهی است که این درک جهانی از انقلاب اسلامی ایران کاشف از واقعیت ملموس آن در عرصه بین المللی و صدور آن به سایر نقاط جهان است.

وی با بیان این که امروز در آستانه چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی است که با تمام انقلاب‌های رایج جهان تفاوتی جوهری داشته و برخاسته از انقلاب ناب محمدی(ص) است.

حجت الاسلام رضایی مهر افزود: اگر چه جوامع اسلامی امروز از برکات ظاهری وجود امام زمان(عج) محروم هستند، اما از جانشین و نایب ایشان و مراجع تقلید بهره‌مند هستند.

وی درباره اندیشه سیاسی ولایت فقیه بیان کرد: اندیشه سیاسی و کلامی شیعه در کیفیت هدایت جامعه بر اساس رکن امامت استوار بوده و امامان معصوم(ع) غیر از شأن نبوت و حامل شریعت بودن تمام شئون پیامبر از جمله ولایت مطلقه فقیه بر جامعه را دارند.

رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم در پایان افزود: امروز این افتخار را داریم که انقلاب و جمهوری اسلامی برخاسته از اصل بنیادین ولایت فقیه باشد که با دستان با کفایت مردی الهی بنیان‌گذاری شد و در سایه همین رهبری مقتدرانه، مخلصانه و در عین حال مردانه امام خمینی و رهبر معظم انقلاب توانست در دل‌های مردم جای خود را باز کند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5

/876/پ202/ب1

مهدی شاهی
ارسال نظرات