۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۹۵۵۲۵
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

آمار شهدای روحانی سبب افتخار بنیاد شهید است + فیلم

آمار شهدای روحانی سبب افتخار بنیاد شهید است + فیلم
حجت الاسلام کاویانی راد گفت: ما به خود می‌بالیم که آمار شهدای روحانی با حدود ۴۳۰۰ شهید در سطح کشور نسبت به سایر جوامع صنفی، بیشتر است.

حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: در شکل گیری انقلاب اسلامی پیشتازی روحانیت همواره به عنوان یک اصل مسلم برای همه شناخته شده است.

وی افزود: جامعه روحانیت شهدای زیادی از ابتدا و قبل از انقلاب همچنین در جریان دفاع مقدس به اسلام تقدیم کرد؛ تا به امروز حدود ۴۳۰۰ شهید روحانی داریم که برخی از آنها به عنوان رزمنده به جبهه رفته بودند نه به عنوان تبلیغ.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: اینها از افتخاراتی هستند که بنیاد شهید و امور ایثارگران به خود می‌بالد که آمار شهدای روحانیت در سطح کشور نسبت به جامعه صنفی، از تمام شهدا بیشتر است.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ طلبه ایثارگر داریم که یا از فرزندان معظم شاهدند و یا از جانبازان دفاع مقدس که در سطح کشور مشغول تحصیل علوم حوزوی هستند و از سطوح ابتدایی تا اجتهاد را در بین آنها شاهد هستیم.

حجت الاسلام کاویانی راد ابراز داشت: برای تمشیت امور مربوط به طلاب شاهد و ایثارگر با حوزه علمیه قم برابر قانون تلاش کردیم ارتباط‌مان را توسعه دهیم؛ همچنین شورای مدیریت، ستاد شاهد و ایثارگر را در حوزه علمیه قم تشکیل داده‌ است که فعال بوده و برای تمام ایثارگران پرونده تشکیل داده است، تمام برنامه های آموزشی و فرهنگی آنها را نیز مدیریت می‌کند، حوزه آموزشی ما نیز بر این مسأله نظارت و ارتباط دارد.

وی در ادامه بیان داشت: یک مدرسه ‌علمیه ویژه جانبازان و ایثارگران وجود دارد که حدوداً از سال ۷۳ در شهر مقدس قم تشکیل شده و امروز ثمرات و خروجی آن، ظهور مدرس‌هایی از این حوزه در سطوح عالی در جامعه است.

چاپ ویژه نامه "شاهد یاران" برای بزرگداشت شهدای روحانیت

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه های بنیاد شهید در ارتباط با جامعه روحانیت در ایام دهه فجر اظهار داشت: همایش بزرگداشت شهدای روحانی در یزد، کنگره تجلیل از شهدا، برنامه های شهدای محراب از جمله برنامه‌های بنیاد در حوزه روحانیت است.

وی افزود: همچنین برای علما و شهدای بزرگ جامعه روحانیت تلاش بر چاپ یک ویژه نامه با عنوان شاهد یاران داریم؛ هر شماره از ویژه نامه شاهد یاران به صورت تخصصی برای یک شهید بزرگوار است؛ در ماه گذشته ویژه نامه به شهید آیت الله احسان‌بخش اختصاص داده شده بود.

حجت الاسلام کاویانی راد در پایان خاطرنشان کرد: ویژه نامه بعدی مربوط به آیت الله حائری شیرازی است، وی از آزادگان انقلاب بوده است که ویژه نامه آن به زودی به چاپ می‌رسد./۹۶۹/ت302/ب1

تعداد بازدید : 3
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات