۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۹۵۵۳۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تشریح کرد؛

شباهت های نهضت فاطمی به انقلاب اسلامی ایران

شباهت های نهضت فاطمی به انقلاب اسلامی ایران
استاد حوزه علمیه گفت: سه شباهت اساسی و عمده میان انقلاب اسلامی و انقلاب فاطمی وجود دارد؛ هر دو انقلاب مبنای الهی، محور ولایی و حرکت جهادی داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری پیش از ظهر چهارشنبه در همایش بزرگ فاطمیه ویژه مبلغین طرح سوگواره یاس نبوی که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، با بیان این که در هیچ زمانی از تاریخ، مکتب اهل بیت(ع) توسعه و گسترش امروز را در سطح بین‌المللی نداشته است، اظهار داشت: عظمتی که مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن یافته‌اند بیش از هر دوره‌ای در تاریخ است.

وی افزود: بدون تردید می توانیم بگوییم که در هیچ زمانی هم اتحادی مثل امروز در بین دشمنان اهل بیت(ع) وجود نداشته است و اگر انقلاب اسلامی که تداوم نهضت حضرت فاطمه زهرا(س) است، مطابق همان معیارها و آرمان‌ها به مسیر خود ادامه دهد، هیچ دشمنی با هیچ ترفند و توطئه‌ای نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری نقشه های پیچیده دشمن علیه ایران را موجب پیشرفت بیشتر کشور عنوان و خاطرنشان کرد: سه شباهت اساسی میان انقلاب اسلامی و انقلاب فاطمی وجود دارد؛ هر دو انقلاب مبنای الهی دارند، محور ولایی داشته‌اند و بر اساس حرکت جهادی پیش رفته‌اند؛ امروز اگر اگر گفتار و رفتارمان بر اساس فهم ولایی باشد، هدایت الهی هم نصیبمان خواهد شد.

وی تأکید کرد: در طول این چهل سال گذشته هر جا حرکت جهادی وجود داشته به موفقیت دست یافته‌ایم و هر جا این ویژگی را فراموش کرده‌ایم با مشکل مواجه شده‌ایم بنابراین باید هر روز تلاش کنیم که این روحیه جهادی را از دست ندهیم.

این کارشناس رسانه ملی با بیان اینکه هر کس حق ولایت را ادا کند به حقیقت آن دست پیدا می کند، خاطرنشان کرد: این را بدانید که اگر این خصوصیت را نداشته باشیم حتی اگر در خانه ولی خدا باشیم باز هم به حقیقت ولایت نمی‌رسیم چه بسا که همسران برخی از پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) نتوانستند به حقیقت ولایت دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: رسیدن به حقیقت ولایت، آرامش، سعادت و عزت آدمی را تامین می‌کند و ما باید در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید این مسائل را به درستی مورد توجه قرار بدهیم و مردم را به این مسأله دعوت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به مفاهیم موجود در کتاب «سوژه سخن» ابراز داشت: 14 بحث مبسوط در این کتاب گردآوری شده است؛ این موضوعات مواد کامل برای ارائه روی منابر نیستند بلکه نیازمند کار فکری توسط مبلغان هستند تا مواد تربیتی و فرهنگی برای امر تبلیغ فراهم شود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی انقلاب خرق عادت بوده است به این معنا که بر اساس توسلات معنوی شکل گرفته است، دنیا با اسباب مادی به مقابله با ما برخاسته ولی ما از اسباب معنوی برای مبارزه با آنها استفاده می‌کنیم؛ امروز بیش از هر زمانی، مردم نیاز دارند که هدایت الهی و دست غیبی حمایت از اسلام و انقلاب را ببینند و باور کنند.

استاد حوزه و دانشگاه قرآن را یکی از اسباب معنوی مورد استفاده مومنان دانست و گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و توسل به آنها، دعا به درگاه الهی، ذکر خداوند، شکر نعمت‌ها، تقوای خالصانه، استغفار، نماز و روزه و صدقه، از دیگر اسباب معنوی هستند که می‌توانیم به آنها تمسک بجوییم.

وی افزود: اگر مجاهدت در راه خدا را اولویت خود قرار دهیم و در فهم ولایت کوشا باشیم به سعادت و کمال دست می‌یابیم؛ مشکل برخی از مسئولان این است که فهم غربی دارند و سعی دارند بر اساس قوانین علمی پیش بروند در حالیکه اگر قرار بر اسباب مادی بود، نباید عملیات والفجر 8 را انجام می‌دادیم یا اینکه امروز حزب‌الله لبنان جلوی صهیونیست‌ها بایستد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات