۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۹۵۵۴۳
امام جمعه امین شهر:

دشمن به دنبال سکولار کردن حوزه‌های علمیه است

دشمن به دنبال سکولار کردن حوزه‌های علمیه است
حجت الاسلام فلاحی با اشاره به اهداف دشمن برای حوزه های علمیه، گفت: سکولار شدن یکی از خطراتی بوده که حوزه‌های علمیه را مورد هدف قرار داده است.
حجت الاسلام عباس فلاحی امام جمعه امین شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با انقلابی گری حوزه‌های علمیه، گفت: حوزه علمیه بنیان گذار انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلابی بودن حوزه‌های علمیه یکی از توصیه‌های رهبری به طلاب و روحانیان بوده و یک طلبه زمانی می‌تواند انقلابی باشد که بصیرت خود را نسبت به مسائل کشور بالا ببرد.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه مرجع مردم در حل مشکلات دینی هستند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه نقش جواب دادن به سوالات مردم را در طول چهل سال انقلاب به خوب انجام داده است.

وی ابراز داشت: ورود در زمینه‌های فرهنگی همچون مسائل امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین وظیفه‌های حوزه علمیه در کشور شناخته می‌شود که بضی از روحانیان در این موضوع کمرنگ ظاهر شده اند.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که سکولار شدن یکی از خطراتی بوده که حوزه‌های علمیه را مورد هدف قرار داده است، بیان کرد: طلبه‌ای که در حوزه‌های علمیه بوده و کاری به مسائل کشور ندارد نمی‌تواند طلبه انقلابی نامیده شود.

امام جمعه امین شهر با اشاره به این که دشمن به دنبال سکولار کردن حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام مهم‌ترین وظیفه روحانیان و طلاب در کشور است.

حجت الاسلام فلاحی با تأکید بر این که حوزه علمیه باید نظریه پرداز در کشور باشد، اظهار داشت: درس و تقوا دو محوری بوده که باید طلاب در این دو هدف موفق شوند تا بتوانند به وظایف انقلابی خود عمل کنند.

امام جمعه امین شهر افزود: طلبه سعی کند در کنار درس خود نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی در کشور مطالعاتی داشته باشد تا بتواند در زندگی خود حق را از باطل بشناسد.

وی در پایان با اشاره به این که نقش آگاه سازی و بصیرت دادن را طلاب و روحانیان برعهده دارند، گفت: حضور در صحنه‌های مهمی همچون دفاع مقدس از خدمات ارزشمند روحانیان شمرده می‌شود./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات