۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۵۹۵۵۸۷
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران:

انقلاب مقتدر اسلامی 18 توطئه براندازانه را پشت سر گذاشته است

انقلاب مقتدر اسلامی 18 توطئه براندازانه را پشت سر گذاشته است
محمدی با بیان این که ناکارآمدی برخی مسؤولان نباید به پای انقلاب نوشته شود، گفت: متأسفانه دولت همه اصول استکبارستیزی را زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منوچهر محمدی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران امشب در همایش «کارآمدی انقلاب اسلامی ایران به روایت دشمن و سازمان های جهانی» که در سالن همایش های دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، انقلاب اسلامی را یک اعجاز عظیم سیاسی اجتماعی دانست و گفت: معجزه انقلاب اسلامی این است که با یک دست از تجاوز دشمنان جلوگیری کرد و با دست دیگر اهداف و آرمان هایش را رو به جلو حرکت داده است.

وی با بیان این که دشمن در طول 40 سالی که از انقلاب می گذرد در عرصه های سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی به جنگ با جمهوری اسلامی ایران آمده است، اما در هیچکدام نتوانسته موفق شود، اظهار داشت: دشمن در ابتدای انقلاب از طریق کودتاهای مختلف، ایجاد منازعات قومی، فتنه انگیزی، جنگ تحمیلی و جنگ نرم با انقلاب اسلامی رویارویی کرده است، اما نتوانست کار به جایی ببرد.

محمدی افزود: دشمن با ناامیدی از حربه های سیاسی و جنگ سخت به جنگ نرم روی آورد و در دوره اصلاحات با تربیت سلمان رشدی ها، سروش ها و گنجی ها سعی کرد تا عقاید مردم را منحرف کند، اما همه برنامه هایش با شکست مواجه شد، زیرا انقلاب اسلامی از پشتوانه های الهی برخوردار است.

عده ای از طریق برجام و FATF به غرب کمک رسانی می کنند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به جنگ اقتصادی که از سوی دشمن علیه ملت ایران راه اندازی شده است، ابراز کرد: عده ای واداده در کشور به غرب در این زمینه از طریق برجام و FATF و امثال این معاهدات کمک رسانی می کنند؛ بدون شک کنوانسیون های استعماری در جهت خواست و اراده دشمن است، اما تردیدی نداریم که این نقشه ها شکست خواهد خورد زیرا ملت ایران مقاوم هستند و با تبعیت از هدایت های رهبری تن به شکست نمی دهند.

وی با بیان اینکه با دقت در تاریخ انقلاب اسلامی درمی یابیم که این انقلاب شکوهمند از ابتدا تا کنون 18 توطئه براندازانه را پشت سر گذاشته و همچنان به مسیر خود ادامه می دهد، افزود: بسیاری از انقلاب هایی که شاهد آن بودیم با یک کودتا از پای در آمدند، اما انقلاب اسلامی در مواجهه با توطئه ها با مقاومت به مسیر خود ادامه داده است.

ناکارآمدی برخی مسؤولان به پای اصل انقلاب نوشته نشود

محمدی با اشاره به اینکه پیام انقلاب اسلامی به سراسر جهان صادر شده است، گفت: امروز نباید گوشت 100 هزار تومانی و ناکارآمدی برخی مسؤولان به پای اصل انقلاب نوشته شود؛ ما در تحلیل های خود باید نگاه کلان داشته باشیم، نه اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دیدگاه خردنگری تحلیل کنیم، زیرا ما در انقلاب شکوهمند خود دستاوردهایی داشته ایم که اگر این انقلاب وجود نداشت، آن دستاوردها هیچگاه محقق نمی شد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح ملی، منطقه ای، جهانی و تاریخی پرداخت و بیان کرد: تشکیل نظام دینی کارآمد در دنیای پست مدرن، شکل گیری جامعه ولایی، ارائه خدمات به جهان اسلام و جهان تشیع و نفوذ منطقه ای  از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد استقلال گام های بلندی برداشته است و ما امروز دیگر به بیگانگان تکیه نمی کنیم و مستقلانه برای کشور خود تصمیم می گیریم؛ همچنین باید گفت آزادی که در ایران وجود دارد در هیچ کجای عالم موجود نیست، زیرا با دقت در برهه های مختلف انقلاب درمی یابیم که این مردم بوده اند که همواره حماسه آفرینی کرده و برای سرنوشت خود آزادانه تصمیم گرفته اند.

اصول استکبارستیزی به وسیله دولت فعلی زیر پا گذاشته شده است

محمدی در ادامه دولت فعلی را واداده ترین دولت در طول تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: همه اصول استکبارستیزی به وسیله دولت فعلی زیر پا گذاشته شده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران به تشریح منابع قدرت در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: تکیه بر عنایات الهی، تکیه بر توده مردم، پیروی از ولایت فقیه، نابودی ترس از مرگ و آمادگی برای شهادت، تبدیل تهدیدات به فرصت ها، تحمیل اراده بر دشمن، مقاومت و پایداری و سازش ناپذیری از جمله مؤلفه های قدرت انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به مسأله «شکل گیری جامعه ولایی» عنوان کرد: حمایت و پشتیبانی از نظام اسلامی، استمرار و تداوم نسل انقلاب به نسل های دیگر، خنثی کردن توطئه های براندازانه دشمن و جایگاه خواص و نخبگان در جامعه ولایی از مزایایی است که جامعه ولایی به همراه دارد؛ خواص جامعه تا زمانی که در مسیر انقلاب حرکت کنند مقبولیت و مشروعیت دارند، اما به محض حاشیه پردازی و فاصله گرفتن از مسیر اهداف جامعه ولایی توسط مردم کنار گذاشته خواهند شد و این دستاورد بسیار بزرگی است.

محمدی به تشریح دستاوردهای منطقه ای انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سبب شد تا جهان اسلام به خویشتنِ خویش بازگردد، نهضت های آزادی بخش تقویت شود و بیداری اسلامی در سطح منطقه شکل گیرد؛ همچنین خروج از حاشیه و ورود به مرکز، گرایش روز افزون به مکتب تشیع، خروج از حالت محافظه کارانه و برخورداری از روحیه انقلابی و جهانی شدن گفتمان شیعه نیز از جمله خدماتی است که انقلاب اسلامی به جهان تشیع ارائه داد.

زنجیره شکست های رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به این که زنجیره شکست ها و عقب نشینی های رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، ابراز داشت: این رژیم غاصب قبل از پیروزی انقلاب هر روز گسترده تر می شد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز رو به افول رفت تا اینکه هم اکنون از ترس گزند مجاهدان به دور خود دیوارهای 9 متری کشیده است؛ بدون شک طبق فرموده رهبر معظم انقلاب این رژیم غاصب 20 سال آینده را نخواهد دید.

وی افزود: امروز قدرت و نفوذ منطقه ای ایران به مراتب از نفوذ آمریکا در منطقه بیشتر است و گواه بر این مطلب نیز سفر مخفیانه و خفت بار ترامپ به عراق است؛ امروز همه منطقه با ایران همراه هستند و مقوله جامعه ولایی از مرزهای کشور گذشته و به سایر کشورهای منطقه نیز سرایت کرده است.

محمدی به چالش کشیدن نظام سلطه را یکی از دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی دانست و به دستاوردهای تاریخ تمدنی انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: انقلاب اسلامی دوران نزول غرب و دوران عروج جهان اسلام است؛ بعد از پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی دچار انحراف شد، اما پس از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب با قدرت و استقامت راه ایشان را ادامه دادند و با همه فتنه ها مقابله کردند./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات